Sağlık ve Bilişimde Objektif Haber

  English

                                                                                             Ömer Siso

Merhaba,

 

            19 Şubat 2005 tarihi ile başlayan Sağlıkta Dönüşüm Projesi çer-çevesinde yaşananların bu gün itibari ile sonuçları şaşırtıcı, bir o kadar da ders dolu. Eski SSK Hastanelerinin bu dönemde ortaya koydukları performans, Sağlık Bakanlığı'nın aynı dönem içinde uygulamaya koyduğu ve çoğunluğu sektörün (özel olarak da hastanelerin) daha da kaliteli hizmet verir hale gelmesini sağlayan çalışma, gelecek döneme yönelik beklentilerin artmasına, sektörün (yazılım üreten ve hizmet sunanlar dahil) daha da gelişmesine ve kalitenin artmasına neden oldu.
 

            Çok değil, daha 9 ay öncesine kadar, SSK Başkanlığı yalnızca bir firmanın yazılımlarının kullanımını zorunlu hale getirmiş, aynı sektöre yıllarca emek vermiş pek çok ilke imzasını atmış firmamız başta olmak üzere, hiçbir yazılım üreticisinin yazılımlarının bu pazarda yer almasına izin vermiyordu. Ancak, bu tarih sonrası ortaya çıkan tablo uygulamanın ne kadar yanlış olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi. Bu sayımızda yer alan eski bir SSK başhekimi olan ve şimdi aynı hastanenin başhekimliğini yapan sayın başhekimin sözleri durumu çok net bir biçimde özetliyor. Hangi nedenle olur ise olsun, rekabetin yok edilmesinin, ge-lişmenin önündeki en büyük engel olduğu açıktır.
 

            Sağlık sektörünün son bir yıl içinde belirginleşen gelişiminin, bu sektöre yazılım ve hizmet üreten Yazılım Üreticilerinin ivmesini artırdığı kuşkusuz. Öncelikle hastane yöneticilerinin yazılımlardaki beklentilerinin eski ile kıyaslanamayacak durumda olduğunu belirtmekte yarar var. Pek çok Sağlık kuruluş yöneticilerinin geçmişteki yazılımdan beklentileri yalnızca mali takibe yönelik iken, şimdilerde daha çok hastanın tıbbi takibi ve buna yönelik istatistik veriler üretecek istemlere dönüşmüş durumda. Hatta Eski SSK Hastanelerinin bulunduğu bölgedeki Devlet Hastanesi ile aynı hasta kitlesine hitap eder duruma gelmesi, işletmecilik yapılarını güçlendirici, daha kaliteli hizmet verir duruma gelmeyi sağlayan ögeleri tetikleyici olmaktadır.

            Hastaneler daha kaliteli hizmet üretmek, hastalara daha kısa sürede cevap vermek ve hasta memnuniyetini artırmak için yaptıkları çalışmalar tatmin edici. Pek çok hastanede kullanılan Telefon ve İnternet üzerinden randevu, Kiosk, Sıramatik ve hasta yönlendirme sistemleri, personel devam takip (PDKS) ve geçiş kontrol sistemleri, kamera'lı güvenlik ve kontrol sistemlerinin arka arkaya has-tanelerde kullanılmaya başlaması, geleceğe yönelik umutları da artırıyor. Özellikle sektöre hizmet veren yazılım üreticilerinin de bu beklentilere uygun çözümler üretmesi hem sektörümüzü hem de üreticileri yükseltecektir.

                                                                                          Hoşçakalın.

Çözüm Bilgisayar Adına Sahibi

Eda M. SİSO

Yazı İşleri Müdürü

Ömer SİSO

Yayın Yönetmeni

Okan Levent KÜÇÜKERSAN

Editör

Fatih Şahin

Tasarım

Okan Levent KÜÇÜKERSAN

Teknik Danışman

İlkay ÇALIŞKAN

 

Reklam Koordinatörü

Evrim ÖZCAN

 

Baskı

Ankara Form Aş.

0312 278 30 40

Yönetim Adresi

ODTÜ Teknokent Silikon Binası Kat : 1 No : 1 NK14 ODTÜ Yerleşkesi / ANKARA

Tel : 0 312 10 19  (Pbx)
Fax: 0 312 210 19 24 www.cozumhaber.com haber@cozumhaber.com

ISSN Elektronik Dergi Numarası