Ömer
Siso
Merhaba,
19 Şubat 2005 tarihi ile başlayan Sağlıkta Dönüşüm Projesi
çer-çevesinde yaşananların bu gün itibari ile sonuçları şaşırtıcı, bir o
kadar da ders dolu. Eski SSK Hastanelerinin bu dönemde ortaya koydukları
performans, Sağlık Bakanlığı'nın aynı dönem içinde uygulamaya koyduğu ve
çoğunluğu sektörün (özel olarak da hastanelerin) daha da kaliteli hizmet
verir hale gelmesini sağlayan çalışma, gelecek döneme yönelik
beklentilerin artmasına, sektörün (yazılım üreten ve hizmet sunanlar
dahil) daha da gelişmesine ve kalitenin artmasına neden oldu.
Çok değil, daha 9 ay öncesine kadar, SSK Başkanlığı yalnızca bir
firmanın yazılımlarının kullanımını zorunlu hale getirmiş, aynı sektöre
yıllarca emek vermiş pek çok ilke imzasını atmış firmamız başta olmak
üzere, hiçbir yazılım üreticisinin yazılımlarının bu pazarda yer almasına
izin vermiyordu. Ancak, bu tarih sonrası ortaya çıkan tablo uygulamanın ne
kadar yanlış olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi. Bu sayımızda yer
alan eski bir SSK başhekimi olan ve şimdi aynı hastanenin başhekimliğini
yapan sayın başhekimin sözleri durumu çok net bir biçimde özetliyor. Hangi
nedenle olur ise olsun, rekabetin yok edilmesinin, ge-lişmenin önündeki en
büyük engel olduğu açıktır.
Sağlık sektörünün son bir yıl içinde belirginleşen gelişiminin, bu
sektöre yazılım ve hizmet üreten Yazılım Üreticilerinin ivmesini artırdığı
kuşkusuz. Öncelikle hastane yöneticilerinin yazılımlardaki beklentilerinin
eski ile kıyaslanamayacak durumda olduğunu belirtmekte yarar var. Pek çok
Sağlık kuruluş yöneticilerinin geçmişteki yazılımdan beklentileri yalnızca
mali takibe yönelik iken, şimdilerde daha çok hastanın tıbbi takibi ve
buna yönelik istatistik veriler üretecek istemlere dönüşmüş durumda. Hatta
Eski SSK Hastanelerinin bulunduğu bölgedeki Devlet Hastanesi ile aynı
hasta kitlesine hitap eder duruma gelmesi, işletmecilik yapılarını
güçlendirici, daha kaliteli hizmet verir duruma gelmeyi sağlayan ögeleri
tetikleyici olmaktadır.
Hastaneler daha kaliteli hizmet üretmek, hastalara daha kısa sürede
cevap vermek ve hasta memnuniyetini artırmak için yaptıkları çalışmalar
tatmin edici. Pek çok hastanede kullanılan Telefon ve İnternet üzerinden
randevu, Kiosk, Sıramatik ve hasta yönlendirme sistemleri, personel devam
takip (PDKS) ve geçiş kontrol sistemleri, kamera'lı güvenlik ve kontrol
sistemlerinin arka arkaya has-tanelerde kullanılmaya başlaması, geleceğe
yönelik umutları da artırıyor. Özellikle sektöre hizmet veren yazılım
üreticilerinin de bu beklentilere uygun çözümler üretmesi hem sektörümüzü
hem de üreticileri yükseltecektir.
Hoşçakalın. |
|
 |
 |
 |
 |
Çözüm Bilgisayar Adına
Sahibi |
Eda M. SİSO |

|
Yazı İşleri Müdürü
|
Ömer
SİSO |

|
Yayın
Yönetmeni |
Okan Levent
KÜÇÜKERSAN
|

|
Editör |
Fatih
Şahin |

|
Tasarım |
Okan Levent
KÜÇÜKERSAN |

|
Teknik
Danışman |
İlkay
ÇALIŞKAN |
|
Reklam
Koordinatörü |
Evrim
ÖZCAN |
|
|
Baskı |
Ankara Form Aş.
0312 278 30 40 |

|
Yönetim Adresi
|
ODTÜ Teknokent Silikon Binası Kat : 1 No : 1 NK14
ODTÜ Yerleşkesi / ANKARA
Tel : 0 312 10 19 (Pbx) Fax:
0 312 210 19 24 www.cozumhaber.com haber@cozumhaber.com
|

|
ISSN Elektronik Dergi
Numarası
|