Çözüm Kiosk Sistemi
Çözüm
Kiosk Sistemi, hastaların bankolarındaki görevlilerin yardımlarına ihtiyaç
duymaksızın, istediği poliklinikten ve doktordan sıra numarası almasını, SSK ve
BAĞ-KUR, Emekli Sandığı ve Yeşilkart hastaların muayene kaydı yapılmadan önce
provizyon işlemlerinin yapılmasını sağlar. (Provizyon sorgusu yaparak provizyon
sonucu olumsuz olan hastalar, muayene için kayıt yaptıramayacaklarını anlamış
olurlar. Eğer provizyon sonucu olumlu ise provizyon sonucunun müsbet olduğuna
dair aldığı fiş ile bankolara, hasta kayıt kabul işlemleri birimine yönele
bilirler.) Ülkemizde uygulanması zorunlu olan provizyon işlem-lerinin, insan
emeği kullanılmadan yapılmasını ve primlerin ödemeden, bilgisayara kayıt
yapılması gibi kişisel inisiyatifler de ortadan kaldırılmasını sağlar (Provizyon
sorgusu yapılması istenen kurum hastalarında, sistem provizyon numarası alamaz
ise, hastanın da poliklinik seçmesine ve izin vermez.
İşleyiş
Sağlık karnesine yapıştırılmış olan barkodun (yaygın olarak vatandaşlık numarası ya da dosya numarasının, ya da hastanenin hastalarına verdiği özel numaraların yüklü olduğu), barkod okuyucuya okutulması ile hasta kendisini sisteme tanıtır. Barkod sağlık karnesinde olduğu gibi bazı hastanelerde hastalara verilen hasta tanıtım kartlarının üzerinde de yer alabilir.
Eğer Barkod okuyucu kiosk
üzerinde mevcut değil ise, ya da hastanın yanında barkodunu okutacağı herhangi
bir belgesi yok ise, ekranın sağ alt köşesinde yer alan tuş takımını kullanarak
(dosya numarasını girerek, sonra giriş tuşuna basarak) giriş işlemini
başlatabilir.
Giriş işleminden sonra sistem ilk kontrolünü gerçekleştirip, hastanın kaydının
sistemde olup olmadığına bakar. Eğer hastanın kaydını bulamaz ise, ekrana uyarı
mesajı gönderir. (Hatalı Giriş No! Lütfen Yeniden Giriniz!)
Aynı aşamada giriş yapan kullanıcının Kiosk erişiminin bloke
olup-olmadığı sorgulanır. Üst üste üç kez hatalı giriş yapan hastanın dosya
numarası bloke edilmiş ise, ekrana uyarı mesajı gönderir ve hastanın işleme
devam etmesi engellenir. (Kiosk Erişiminiz Bloke Olmuştur! Lütfen Bilgi İşlem
Servisine Başvurunuz!)
Eğer hastanın kendisini sisteme tanıtma işlemi (Giriş) başarı ile
gerçekleşmişse onay sayfası açılır. Bu yeni ekranda Girilen Dosya No, Hastanın Adı ve Soyadı ve Kurum Adı görüntülenir ve bir
de uyarı mesajı ile onay istenir. (Yukarıda Bilgileri Yazılı Hasta İçin İşlem
Yapılacak! Devam Edilsin mi?) Hayır seçeneğine dokunulursa sistem başa döner.
Evet seçeneğine dokunulursa sistem yeni ekran
açar.
Yeni ekran güvenlik kontrolünün yapıldığı ekrandır. Güvenlik nedeni ile hastanın
özel bilgilerinden birisi sorulur. Biri doğru olmak üzere dört farklı seçenek
sunularak doğru seçeneğin işaretlenmesi istenir. (Sorulacak özel bilgiler
hastanın kartında kayıtlı olmak üzere, Doğum Yeri, Tarihi, Ana-Baba Adı vb.
olabilir) Doğru seçenek seçilmezse sistem ana sayfaya geçerek hastanın ilk
girişi yapmasını ister. Doğru seçenek seçilmiş ise sistem poliklinikler seçim
ekranını görüntüler.
Ayrıca, kullanıcı parametrelerinde Provizyon sorgusu hastanın üyesi
bulunduğu sağlık üst kurumu için istenmiş ise, program İnternet üzerinden
belirlenen kurumun provizyon sorgusunu yapar. Eğer hastanın sorgusu olumsuz ise,
“Kurumunuzdan Provizyon Alınamadı !.”
hata mesajı verilerek yeniden giriş ekranına dönülür. (Versiyon 2.3.x bu
işlemler için kapalıdır.)
Eğer her hangi bir hata oluşmamış ise, 2. Sayfaya geçilir. 2. Sayfa, onay
sayfasıdır. Hastanın Dosya numarası, Adı ve soyadı ile çalıştığı kurum ekranda
görüntülenir ve “Yukarıda bilgileri yazılı hasta için işlem yapılacak. Devam
Edilsin mi ?” sorusu sorularak hastadan onay istenir. Hasta Hayır seçeneğini
işaretler ise, giriş ekranına girilir. Evet seçilmiş ise, bir sonraki ekrana
geçilir.
Poliklinikler seçim ekranında kullanıcı muayene olmak istediği
polikliniği belirler. Eğer o gün çalışacak olan doktor önceden belirlenmiş ise,
parantez içinde doktor ismi de görüntülenir.
Aynı gün içinde aynı hastaya aynı poliklinikten sıra numarası almasına
sistem izin vermez. Ayrıca kotası dolmuş poliklinikler de listede pasif olarak
yer alır ve sistem pasif polikliniklerin seçilmesine izin vermez.
(Polikliniklere belirli Kotalar uygulanabileceği gibi kiosktan verilecek sıra
numaraları da sınırlandırılabilir. Kiosk limiti dolmuş ise sıra almak isteyen
hasta yalnızca bankolardan sıra numarası alabilecek şekilde düzenleme
yapılabilir)
Poliklinikler seçim
ekranında eğer seçim henüz yapılmamış ise (poliklinikler dolu ya da ilgili
hizmet verilmiyorsa) ekranın sağ köşesindeki geri dön tuşuna basarak geri dönüş
yapılarak işlem sonlandırılıp, ilk giriş ekranına dönülebilir. Eğer hasta
muayene olacağı polikliniğin seçimini yapmış ise, poliklinik bilgi ekranı
görüntülenir.
Poliklinik bilgi ekranında hasta ismi başlık yapılarak, hastanın muayene olmak istediği poliklinik adı bildirilir ve toplam o gün için kayıt yapan ve o ana kadar muayene olan hasta sayısı bildirilir. Bu bildirimle hasta, muayene için daha ne kadar bekleyeceğini öğrenir. Tüm bu bilgiler eşliğinde hastanın muayene kaydı isteyip-istemediği sorulur. (Şu anda Muayene kaydı Yaptırmak İstiyor musunuz?) Eğer hasta, soruya hayır cevabı verirse, işlem sonlandırılıp, ilk giriş ekranına dönülür. Evet cevabı verirse son ekrana geçilir.
Son ekranda hastanın bilgileri başlık yapılarak, hastanın hangi poliklinikten hangi numara ile sıra numarası aldığı bildirilir.
Ayrıca, ekranın ortasında
o poliklinik için hatırlatıcı bilgiler yer alır. Bunlar muayene olunacak
polikliniğin fiziki Yerinin tarifinden başlayarak, kurum için tanımlanmış olan
muayene sırasında götürülmesi gereken evraklara kadar pek çok bilginin
hatırlatma amacı ile gösterilmesini içerir. (Getirilmesi Gereken Evraklar, 1
Adet Karne Fotokopisi). Son aşama olarak hastadan muayene etiketi için onay
istenir. (Ortopedi Pol. [Hayrullah Tok] Polikliniğine 3 Numara ile
kaydedildiniz. Lütfen Muayene Etiketi Alınız.) Hasta tamam butonu ile onaylaması
ile verilen sıra numarası termal yazıcıdan etiket olarak basılır. (ya da her
hangi bir barkod yazıcı).
Kiosk ile yapılan kayıtların raporlanmasına yönelik, tamamen
istatistiksel amaçlı olup, günlük kiosk kullanımının raporlandırılması amacı ile
kullanılır ve iki ayrı bölümden oluşur.
Kiosk kullanım raporu ile,
istenen tarih ve saat aralığındaki hastaların aldıkları (ya da alamadıkları)
sıra numaraları, kiosktan sıra alıp muayene olanlar ya da olamayanlar, istenen
tarih ve saat aralığına ait işlemler, güvenlik sorusunu doğru yanıtlamayanlar
vb, servis, doktor, kullanıcı ya da dosya numarası ve işlem numarasına yönelik
sorgulamalar yapılabilir.
Kiosk kullanım istatistik raporu, istatistik aracılığı ile de poliklinikler bazında verilen sıra numaraları ile bu sıra numaralarının kaçının bankolardan, kaçının ise kiosklardan verildiği listelemekte kullanılır.
·Kurum personelinin giriş ve çıkış sistemlerini kontrol etmek için
kullanılabilir. Personel kiosk
üzerinde yer alan barkod okuyucuya kendisine verilen personel kartını okutarak
giriş, kurumdan ayrılırken yine personel tanıtım kartını okutarak çıkış işlemi
yapabilir. Bu işlemler sonrasında idare personeli (başhekim, müdür)
istediklerinde kendi bilgisayarlarından geç gelen ve erken çıkan personelin
listelerini ve performans değerlendirmelerini görebilirler. Hatta performans
puanlarını bu değerlendirmelere göre yapabilirler.
·Doğum salonu, Ameliyathane, Özel Oda vs. Birimlere yerleştirilen özel
kameralar ile alınan görüntülerin hasta yakınları tarafından on-line izlenmesi
sağlanabilir. Küvezdeki bebeğini izlemek isteyen baba Kiosk'a gelerek çocuğunu
on-line izleyebilir.
·Hastane
idaresinin (başhekim, müdür) ve personellerinin öz geçmiş, özel yazıhane adres
ve telefonlarını, hastane iç ve dış telefon numaralarını, hastanenin tarihçesini
ve hastaneye yapılan yeni ekleme ve düzenlemeleri yayınlayabilir. Hatta haftalık
gazete yayını bile yapılabilir.
·Hasta Şikayet kutusu olarak kullanılabilir. Ekran üzerinde çıkan
dokunmatik klavye ile hastaların şikayetlerini elektronik ortamdan yapmaları
sağlanabilir.
·Gün içerisinde çalışan ve çalışmayan doktorların listesinin yayınlanması, ameliyata giren hastanın son durumu hakkında bilgilerin verilmesi gibi daha bir çok amaç için kullanılabilir.
·Kurum içerisinde gerek kurum personeli gerekse hastalar arasında anket
yapılmak istenildiğinde anket amaçlı
kullanılabilir.
·Kurumun içerisinde servislerin, poliklinikleri ve idari birimlerin
krokisi gösterilerek hastaların aradıkları yerleri daha kısa sürede
bulabilmeleri sağlanabilir.
·Sağlık kurulu raporu için bekleyen hastaların, raporlarının hazır olup -
olmadıklarını öğrenmeleri için kullanılabilir.
·Hastaların Ultrason raporları, Laboratuar sonuçları vs. gibi sonuçların hazır olup olmadıklarının gösterilmesi için kullanılabilir.