Sağlık ve Bilişimde Objektif Haber

  English

"Yeni Bir Çözüm Markası Yarattık"

          Bilgi günümüzün en önemli değeri. Bilgiyi doğru kullanmak, geliştirmek ve insan yaşamını kolaylaştıran çözümler olarak sunmak, en seçkin  uğraşlar haline gelmiş durumda.  Beyin gücünün tüm sınırlarını zorlayarak, baş döndürücü bir hızla yayılan teknolojik gelişimelerle birlikte, insanların temel ve üst düzey beklentilerini yukarı çıkaran yazılım,  çağın sektörü olan bilişimin en önemli ayağı haline gelmiştir. Bilgi zekice işlenerek, bilimsel bilgiye, yaşamda doğrudan karşılık bulan  kaliteli bilgiye dönüşmüştür. Bilgi, beğeni, güvenilirlik, pratiklik ve işlevsellik gibi kavramlar tamamıyla kalite ayracı ile ölçülür duruma  gelmiştir. Çözüm Bilgisayar Pazarlama departmanı olarak amacımız, ülkemizdeki sağlık hizmeti vermekte olan kurum ve kuruluşlara sağlıklı bir  HBYS kullanabilmeleri  için gerekli bilgiyi vermek olduğu gibi bu konuda yetkili personeli de bilgilendirmektir. Ayrıca kurumun kaliteli bir  Bilgi İşlem ve HBYS sistemine kavuşmasını sağlamak ve gerekli teknik desteği kurumların hizmetine sunmaktır. Yaptığımız işin ne kadar doğru olduğunun en güzel örneği, bu yıl içerisinde Çözüm ortağı olduğumuz Oracle'dan aldığımız ödüldür. 1998 yılından beri Çözüm ortağı olarak çalıştığımız ve 2002 yılında yaptığımız çalışmalar nedeniyle bize anlamlı bir ödül veren Oracle'ın, VTYS  (Veri Tabanı Yönetim Sistemi)  pazarının en iyisi olduğu düşünülürse, yaptığımız işlerin ne kadar başarılı olduğu ortaya çıkıyor.

         Bir firmanın  başarılı olması, en temel olarak üretttiği ürünün kalitesine bağlıdır. Diğer bileşenlerinden bir tanesini de firmanın  üstyönetim/eleman zinciri içindeki işleyişin ve çalışanların kalitesi oluşturmaktadır. 1980'de General Motors Amerika otomobil pazarının yüzde  10'unu Japonlara bırakmak zorunda kalmıştır. Bugün ise oran yüzde 15'lerin üzerine çıkmaktadır. Amerikan otomobil sektörünün kaliteyi  gittikçe düşürdüğünün en güzel kanıtı, yabancı markaların daha az tamir  gerektirdiğini gösteren Pentagon araştırmasıdır. Kalite kaybı, başta pazar kaybı olmak üzere, prestij ve en önemlisi güven erezyonuna yol açmaktadır. Diğer sektörlerde de durum farklı olmamakla birlikte, sağlık sektörüne yönelik yazılım üreten firmalarda kalite bir kat daha önem kazanmaktadır. Çalışma alanımız sağlık sektörü olunca öncelikli ölçütün de 'güven' olduğunu düşünüyoruz. Hata kaldırmayan bir sektörde  hizmet vermek, önemli ölçüde titizlik ve dikkat gerektiriyor. Bu anlamda,  programlarınızı kullanmak isteyen kurumlara gereken ilgi, güven ve desteği; hem işleyişimizle, hem hizmetimizle hem de ürünümüzle vermeye çaba  harcıyoruz. Departman olarak, pazarlama ve satış faaliyetlerinin tüm aşamalarında, müşteri ile ürüne bağlı şartları belirlemek ve satış faaliyetleri ile ilgili her konuda anlaşma sağlamak için çalışıyoruz.

         Pazarlama başarısı açısından ürün kalitesi asal olan belirleyici kriterdir. Ancak, ürün kavramı için de  bir dizi somut olmayan özellikler de bulunmaktadır. Bunlar satış sonrası hizmetlerdir. Çağdaş pazarlama, iyi üretimiş bir ürünü , hedef kitle için cazip olabilecek bir fiyatla satmaktan daha fazlasını gerektirir.  Satış sonrası hizmet ağını genişleterek müşteriye anında hizmet götürmek önemlidir. Sözgelişi, kurumların bünyesine yeterli donanım ve alt  yapının olmaması durumunda ücretsiz danışmanlık hizmeti vermek satıştan sonra da, kullanıcılara temel bilgisayar okuryazarlığı eğitimi vermek ve diğer bilgi desteğinde bulunmak gereklidir. Çözüm Bilgisayar olarak, hizmetlerimizi interaktif biçimde de sürdürmekteyiz. Örneğin,  http://www.cozumbil.com.tr adresinden programda değişiklik isteklerinde bulunmak mümkündür. Bu istekler anında yazılım ekibi tarafından algılanarak  gerekli işlemler titizlikle yapılmaktadır.

          Çözüm Bilgisayar için, satış sonrası hizmetler her departman açısından çok önemsenmektedir. Çünkü,  yaptığımız iş doğrudan ürün satışı değil, bir hizmet anlaşmasıdır. Müşterilerimiz ise geçici değil, sağlık sektöründe hizmet veren / verecek olan kurum ve  kuruluşlardır. Üreticiler, satış sonrası hizmetleri sürdürme anlayışlarında iki farklı yöntem kullanmışlardır. Bunlardan biri Sears'ın kullandığı stratejidir. Sears "hizmetlerinin ülke boyutunda dağılımının üstünde durarak bölge veya mekan değiştiren tüketicilerin aynı kalite  hizmetleri her yerde bulabileceklerini" belirtmektedir. Bunun tam tersine Maytaq, "hizmet istasyonlarının yonlarının hiç iş yapmadıklarından" bahsederek "kendi ürünlerinin hiç onarım gerektirmediğini" vurgulamıştır. Bizim ürünlerimiz de satıştan sonra asgari destek gerektirecek yapıdadır.  Kullanıcılar, kısa bir eğitiminden sonra bizim eğitim-destek birimimize çok fazla gereksinim duymadan işlerini yürütebilmektedirler. Sistem  işleyişi oturduktan sonra,  kurumlara uzaktan online olarak destek hizmeti vermekteyiz.

          Pazarlama uğraşlarımızdaki hedeflerimizden biri de marka yaratmaktır. Ve biz Çözüm markasını yarattığımızı düşünüyoruz. Marka, ürünleri rakiplerinden ayırıcı isimlerden,  sembollerden ve şekillerden oluşmaktadır. Markalar tüketicilerin ürünleri tanımalarını ve  satın almalarını sağlarlar. Aynı zamanda  markalar, kalıcı fiyat kalite imajı yaratarak, ürünlerinin pazarda daha da başarılı olmalarına yardımcı olan unsurlardır. Markanın yaratacağı saygınlık

          Kurumsallığımız en çok önemsediğimiz hedeflerimiz arasındadır, soyut bir şey olmasına  karşın, somut ifadesi oldukça fazladır; Sağlık sektörünün kamusal alanında belli başlı sosyal güvenlik kuruluşları olan SSK, Emekli Sandığı, SSK, Emekli Sandığı, Bağ-Kur gibi sağlık kurumlarının hizmet alması, pazarlama  departmanının da farklı stratejiler belirleyerek, kurumlara, ürünlerimizin teşhir şeklini ortaya koymakta ve uygulamalarımızı da bu çerçevede  yapmaktayız. Aynı şekilde ücret politikamız da, yine kurumların sistem kullanım durumlarına göre, büyüklük derecelerine göre, kurumların alım güçlerini zorlamadan, ekonomik bir şekilde alım yapmalarını sağlamaktayız. Dolayısıyla markamızla fiyat ve kalite politikamızı bütünleştiriyoruz.

          Pazarlamanın temeli iletişimdir. Kişisel satış; Reklam, duyuru/halkla ilişkiler gibi, firmalar ile alıcılar arasında iletişimi sağlama araçlarından birisidir. Pazarlama hedeflerine ulaşmak için satıcı ile alıcı arasında kişisel iletişim kullanarak ilişki kurup, bu ilişkinin uzun dönemde sürmesini sağlamak üzere gerçekleştirilen faaliyetler dizisidir. Karşılıklı iletişime olanak vermesi açısından değerlidir. Kişisel satış, satış yapmak amacı ile birçok alıcı ile karşılıklı konuşma ve dinleme, sorularını cevaplama fırsatı verir. Böylece iş ilişkisi üzerine, dostluk ilişkileri geliştirerek, alıcılara ilişkin doğrudan bilgi toplamak mümkün olmaktadır. Teknik açıdan karmaşık ürünlerde, ürünün özelliklerine yönelik detaylı bilgilerin gerekliliği nedeniyle de kişisel satışın rolü büyüktür. Bu nedenle, yeni ve önceden beri varolan kurumları, belli dönemlerde ziyaret ederek, kendimizi anlatmak ve  programlarımızın tanıtımını yapmak da çok önemlidir. Programlarımızın tanıtımı, oldukça ayrıntıyı gerektirdiğinden, kişisel satış biçimi vazgeçilmez tarzımız haline gelmiştir. Ayrıca Kurumlardaki yetkili insanlar firmayı tanımak, sisteminiz  hakkında detaylı bilgiyi doğrudan duymak isteyeceklerdir. Birebir görüşmeler, kurum yetkililerine güven ve rahatlık kazandıracaktır.

          Az sayıda müşterinin, pazarın belirli birkaç bölgesinde toplanmış olması halinde, kişisel satış çok etkin  olabilir. Oysa müşteri sayısının  fazla, coğrafi dağılımın yaygın olması halinde, reklam kişisel satışı destekleyen en önemli unsur olacaktır. Reklam kitlesel iletişim yöntemlerinin en etkini ve en önemlisidir. Rekabette temel aldığımız unsurlardan biri de reklamdır. Reklam, kişisel satış faaliyetlerini desteklemek, satış personellerinin ulaşamadığı müşterilere ulaşmak, satış personellerinin  zaman harcamasını önleyici bir şekilde  alıcının firma ve ürün  hakkında  önceden  bilgilendirilmesini sini sağlamak için kullanılacak etkileyici bir yöntemdir. Ürün talebini istikrarlı hale  getirerek, reklama konu olan ürün, hizmet  ve markayı tercih etmelerini sağlamak açısından  çok önemlidir. Bu nedenle Çözüm Bilgisayar olarak  sağlık kurum ve kuruluşlarına katalog, dergi, promosyon ürünleri, bilgilendirme yazıları yanında, firmamız ile ilgili gazete ve dergilerde  çıkan haberlerden oluşan bir dosyayı da ekleyerek gönderiyoruz. Sağlık ve bilişim sektöründeki gelişmeleri, haberleri, röportaj ve yorumları yayımladığımız ve baskısı hariç tüm üretimi bize ait olan Çözüm Haber'i çıkartmaktayız. Ücretsiz olarak sağlık kurum / kuruluşlara ve basın organları ile kimi kamu kuruluşlarına gönderdiğimiz dergimizde amaç; en iyi şekilde firmamızı, yazılımlarımızı, çözümlerimizi tanıtmak, sözkonusu sektörde geniş bir katılımı sağlayarak Sağlık ve Bilişim platformu yaratmaktır

(12.10.2002)