|
"Yeni
Bir Çözüm Markası Yarattık"
Bilgi günümüzün en önemli değeri. Bilgiyi doğru kullanmak, geliştirmek ve insan
yaşamını kolaylaştıran çözümler olarak sunmak, en seçkin uğraşlar haline
gelmiş durumda. Beyin gücünün tüm sınırlarını zorlayarak, baş döndürücü
bir hızla yayılan teknolojik gelişimelerle birlikte, insanların temel ve üst
düzey beklentilerini yukarı çıkaran yazılım, çağın sektörü olan bilişimin
en önemli ayağı haline gelmiştir. Bilgi zekice işlenerek, bilimsel bilgiye,
yaşamda doğrudan karşılık bulan kaliteli bilgiye dönüşmüştür. Bilgi,
beğeni, güvenilirlik, pratiklik ve işlevsellik gibi kavramlar tamamıyla kalite
ayracı ile ölçülür duruma gelmiştir. Çözüm Bilgisayar Pazarlama departmanı
olarak amacımız, ülkemizdeki sağlık hizmeti vermekte olan kurum
ve kuruluşlara sağlıklı bir HBYS kullanabilmeleri için gerekli bilgiyi
vermek olduğu gibi bu konuda yetkili personeli de bilgilendirmektir. Ayrıca kurumun
kaliteli bir Bilgi İşlem ve HBYS sistemine kavuşmasını sağlamak
ve gerekli teknik desteği kurumların hizmetine sunmaktır. Yaptığımız işin ne kadar doğru
olduğunun en güzel örneği, bu yıl içerisinde Çözüm
ortağı olduğumuz Oracle'dan aldığımız ödüldür. 1998 yılından beri
Çözüm ortağı olarak çalıştığımız ve 2002 yılında yaptığımız çalışmalar
nedeniyle bize anlamlı bir ödül veren Oracle'ın, VTYS (Veri
Tabanı Yönetim Sistemi) pazarının en iyisi olduğu düşünülürse, yaptığımız işlerin
ne kadar başarılı olduğu ortaya çıkıyor.
Bir firmanın başarılı olması, en temel olarak üretttiği ürünün kalitesine
bağlıdır. Diğer bileşenlerinden bir tanesini de firmanın üstyönetim/eleman
zinciri içindeki işleyişin ve çalışanların kalitesi oluşturmaktadır. 1980'de
General Motors Amerika otomobil pazarının yüzde 10'unu Japonlara bırakmak
zorunda kalmıştır. Bugün ise oran yüzde 15'lerin üzerine çıkmaktadır. Amerikan
otomobil sektörünün kaliteyi gittikçe düşürdüğünün en güzel kanıtı,
yabancı markaların daha az tamir gerektirdiğini gösteren Pentagon
araştırmasıdır. Kalite kaybı, başta pazar kaybı olmak üzere, prestij ve en
önemlisi güven
erezyonuna yol açmaktadır. Diğer sektörlerde de durum farklı olmamakla
birlikte, sağlık sektörüne yönelik yazılım üreten firmalarda kalite bir kat daha
önem kazanmaktadır. Çalışma alanımız sağlık sektörü olunca öncelikli ölçütün
de 'güven' olduğunu düşünüyoruz. Hata kaldırmayan bir sektörde hizmet vermek, önemli ölçüde
titizlik ve dikkat gerektiriyor. Bu anlamda, programlarınızı kullanmak
isteyen kurumlara gereken ilgi, güven ve desteği; hem
işleyişimizle, hem hizmetimizle hem de ürünümüzle vermeye çaba harcıyoruz.
Departman olarak, pazarlama ve satış faaliyetlerinin tüm aşamalarında, müşteri
ile ürüne bağlı şartları belirlemek ve satış faaliyetleri ile ilgili
her konuda anlaşma sağlamak için çalışıyoruz.
Pazarlama başarısı açısından ürün kalitesi asal olan belirleyici kriterdir.
Ancak, ürün kavramı için de bir dizi somut olmayan özellikler de
bulunmaktadır. Bunlar satış sonrası hizmetlerdir. Çağdaş pazarlama, iyi üretimiş
bir ürünü , hedef kitle için cazip olabilecek bir fiyatla satmaktan daha
fazlasını gerektirir. Satış sonrası hizmet ağını genişleterek müşteriye
anında hizmet götürmek önemlidir. Sözgelişi, kurumların bünyesine yeterli
donanım ve alt yapının olmaması durumunda ücretsiz danışmanlık hizmeti
vermek satıştan sonra da, kullanıcılara temel bilgisayar okuryazarlığı eğitimi
vermek ve diğer bilgi desteğinde bulunmak gereklidir. Çözüm Bilgisayar olarak,
hizmetlerimizi interaktif biçimde de sürdürmekteyiz. Örneğin,
http://www.cozumbil.com.tr adresinden
programda değişiklik isteklerinde bulunmak mümkündür. Bu istekler anında yazılım
ekibi tarafından algılanarak gerekli işlemler titizlikle
yapılmaktadır.
Çözüm Bilgisayar için, satış sonrası hizmetler her departman açısından çok
önemsenmektedir. Çünkü, yaptığımız iş doğrudan ürün satışı değil, bir
hizmet anlaşmasıdır. Müşterilerimiz ise geçici değil, sağlık sektöründe hizmet
veren / verecek olan kurum ve kuruluşlardır. Üreticiler, satış sonrası
hizmetleri sürdürme anlayışlarında iki farklı yöntem kullanmışlardır. Bunlardan
biri Sears'ın kullandığı stratejidir. Sears "hizmetlerinin ülke boyutunda
dağılımının üstünde durarak bölge veya mekan değiştiren tüketicilerin aynı
kalite hizmetleri her yerde bulabileceklerini" belirtmektedir.
Bunun tam
tersine Maytaq, "hizmet istasyonlarının yonlarının hiç iş yapmadıklarından" bahsederek
"kendi ürünlerinin hiç onarım gerektirmediğini" vurgulamıştır. Bizim
ürünlerimiz de satıştan sonra asgari destek
gerektirecek yapıdadır. Kullanıcılar, kısa bir eğitiminden sonra bizim
eğitim-destek birimimize çok fazla gereksinim duymadan işlerini yürütebilmektedirler. Sistem
işleyişi oturduktan sonra, kurumlara uzaktan online olarak destek hizmeti
vermekteyiz.
Pazarlama
uğraşlarımızdaki hedeflerimizden biri de marka yaratmaktır. Ve biz Çözüm
markasını yarattığımızı düşünüyoruz. Marka, ürünleri rakiplerinden ayırıcı
isimlerden, sembollerden ve şekillerden oluşmaktadır. Markalar
tüketicilerin ürünleri tanımalarını ve satın almalarını sağlarlar. Aynı
zamanda markalar, kalıcı fiyat kalite imajı yaratarak, ürünlerinin pazarda
daha da başarılı olmalarına yardımcı olan unsurlardır. Markanın yaratacağı
saygınlık
Kurumsallığımız en çok önemsediğimiz hedeflerimiz arasındadır, soyut bir şey
olmasına karşın, somut ifadesi oldukça fazladır; Sağlık
sektörünün kamusal alanında belli başlı sosyal güvenlik kuruluşları olan SSK,
Emekli Sandığı, SSK, Emekli Sandığı, Bağ-Kur gibi sağlık kurumlarının
hizmet alması, pazarlama departmanının da farklı stratejiler belirleyerek, kurumlara,
ürünlerimizin teşhir şeklini ortaya koymakta ve uygulamalarımızı da bu çerçevede yapmaktayız.
Aynı şekilde ücret politikamız da, yine kurumların sistem kullanım durumlarına göre,
büyüklük derecelerine göre, kurumların alım güçlerini zorlamadan, ekonomik
bir şekilde alım yapmalarını sağlamaktayız. Dolayısıyla markamızla fiyat ve kalite
politikamızı bütünleştiriyoruz.
Pazarlamanın temeli iletişimdir. Kişisel satış;
Reklam, duyuru/halkla ilişkiler gibi, firmalar ile alıcılar arasında iletişimi
sağlama araçlarından birisidir. Pazarlama hedeflerine ulaşmak için
satıcı ile alıcı arasında kişisel iletişim kullanarak ilişki
kurup, bu ilişkinin uzun dönemde sürmesini sağlamak
üzere gerçekleştirilen faaliyetler dizisidir. Karşılıklı iletişime olanak vermesi
açısından değerlidir. Kişisel satış, satış yapmak amacı ile birçok
alıcı ile karşılıklı konuşma ve dinleme, sorularını cevaplama
fırsatı verir. Böylece iş ilişkisi üzerine, dostluk ilişkileri geliştirerek,
alıcılara ilişkin doğrudan bilgi toplamak mümkün olmaktadır.
Teknik açıdan karmaşık ürünlerde, ürünün özelliklerine yönelik detaylı bilgilerin gerekliliği
nedeniyle de kişisel satışın rolü büyüktür. Bu nedenle, yeni
ve önceden beri varolan kurumları, belli dönemlerde ziyaret ederek,
kendimizi anlatmak ve programlarımızın tanıtımını yapmak da çok önemlidir. Programlarımızın tanıtımı,
oldukça ayrıntıyı gerektirdiğinden, kişisel satış biçimi vazgeçilmez tarzımız haline gelmiştir. Ayrıca
Kurumlardaki yetkili insanlar firmayı tanımak, sisteminiz hakkında detaylı
bilgiyi doğrudan duymak isteyeceklerdir. Birebir görüşmeler, kurum yetkililerine güven ve
rahatlık kazandıracaktır.
Az
sayıda müşterinin, pazarın belirli birkaç bölgesinde toplanmış olması halinde,
kişisel satış çok etkin olabilir. Oysa müşteri sayısının fazla,
coğrafi dağılımın yaygın olması halinde, reklam kişisel satışı destekleyen en
önemli unsur olacaktır. Reklam kitlesel iletişim yöntemlerinin en etkini ve en
önemlisidir. Rekabette temel aldığımız unsurlardan biri de reklamdır. Reklam,
kişisel satış faaliyetlerini desteklemek, satış personellerinin ulaşamadığı
müşterilere ulaşmak, satış personellerinin zaman harcamasını önleyici bir
şekilde alıcının firma ve ürün hakkında önceden
bilgilendirilmesini sini sağlamak için kullanılacak etkileyici bir yöntemdir.
Ürün talebini istikrarlı hale getirerek, reklama konu olan ürün,
hizmet ve markayı tercih etmelerini sağlamak açısından çok
önemlidir. Bu nedenle Çözüm Bilgisayar olarak sağlık kurum ve
kuruluşlarına katalog, dergi, promosyon ürünleri, bilgilendirme yazıları
yanında, firmamız ile ilgili gazete ve dergilerde çıkan haberlerden oluşan
bir dosyayı da ekleyerek gönderiyoruz. Sağlık ve bilişim sektöründeki
gelişmeleri, haberleri, röportaj ve yorumları yayımladığımız ve baskısı hariç
tüm üretimi bize ait olan Çözüm Haber'i çıkartmaktayız. Ücretsiz olarak sağlık
kurum / kuruluşlara ve basın organları ile kimi kamu kuruluşlarına gönderdiğimiz
dergimizde amaç; en iyi şekilde firmamızı, yazılımlarımızı, çözümlerimizi
tanıtmak, sözkonusu sektörde geniş bir katılımı sağlayarak Sağlık ve Bilişim
platformu yaratmaktır
|