Sağlık ve Bilişimde Objektif Haber

  English

Hastanelerde Teknolojik Yenilikler Hızla Yaygınlaşıyor

“Otomatik Hasta Kayıt ve Laboratuar’dan Sıra Alma Sistemi” 

         Çözüm Bilgisayar’ın ODTÜ-Teknokent’ teki Ar-Ge birimi tarafından tasarlanan ve geliştirilen Çözüm Kiosk Sistemi, Sağlık Bakanlığı’na bağlı hastanelerde yaygınlaşmaya devam ediyor.

İlk olarak Çanakkale Devlet Hastanesi’nde kullanılmaya başlanan sistem hastaların kayıt işlemleri kolaylaştırırken uzun kuyruklar önünde beklemelerini önlüyor.

 

            Çözüm Kiosk Sistemi, Çözüm Hasta Takip, Çözüm İnternetten Randevu, Çözüm Telefonla Randevu, Çözüm SMS ile Randevu modülleri ile entegre çalışıyor.

 

            İnternet Kolaylığı

 

            Çözüm Kiosk Sistemi sayesinde; hastalar randevu işlemlerini gerçekleştirmek için klasik randevu alma biçimini kullanmaya gerek duymadan randevu alabiliyorlar. Sıra numarası alıp, doğrudan muayene olacakları polikliniklere yönelebiliyorlar. SSK, BAĞ-KUR, Emekli Sandığı ve Yeşil kartlı hastaların muayene kaydı yapılmadan önce provizyon (borç sorgulama) işlemlerini yapmak, hasta odalarında Çözüm Kamera Sistemi varsa hastalarını internet üzerinden izlemek mümkün oluyor. Doğum salonu, ameliyathane, özel oda vb. birimlere yerleştirilen özel kameralar ile alınan görüntülerin hasta yakınları tarafından online olarak izlenmesi sağlanıyor. Küvezdeki bebeğini izlemek isteyen baba ya da yoğun bakım ünitesindeki hastasını merak eden bir hasta yakını şifresini girerek, Kiosk Sistemi ile bebeğini ya da hastasını izleyebiliyor.

 

            İnteraktif Tanıtım Araçları

 

            İnteraktif tanıtıcı videolar aracılığı ile hastane ve idari yapısı hakkında bilgi almak, polikliniklerin ve idari birimlerin krokisini göstererek hastaların aradıkları yerleri daha kısa sürede bulabilmelerini sağlamak amacı ile yönlendirmek, hastane idaresinin ve personelinin öz geçmiş, muayenehane adres ve telefonları, hastane iç ve dış telefon numaralarını, önemli telefon numaralarını, nöbetçi eczanelerin iletişim bilgilerini krokilerini ve ayrıca sağlık alanında hizmet veren firmaların reklam animasyonlarını yayınlamak, hastanenin haftalık elektronik gazetesini ya da bültenini yayınlamak, mümkün oluyor.

 

            Bilgi Edinme

 

            Sağlık Kurulu Raporu, Ultra-son raporları, Laboratuar sonuçlarının vs. hazır olup olmadıklarının görebilmek, ameliyata giren hastanın son durumu hakkında bilgi almak, Hasta Şikayet Kutusu olarak kurum personeli ya da hastalar arasında yapılacak anketlerde kullanmak mümkün oluyor.

           

            Yönetim Desteği

 

Hastane yönetiminin (Sistem Yöneticisi olarak tanımlanması koşulu ile) tüm otomasyon sistemine ve işlemlerine ulaşabilmesi (personelinin giriş ve çıkış hareketlerinin kontrol edilmesi, performans değerlendirmelerinin izlenmesi, raporların, stokların, faturaların, istatistiklerin alınması ve izlenmesi vb.) mümkün oluyor.      

           

            Çözüm Kiosk Sistemi’nin Kullanıldığı Devlet Hastaneleri:

 

Çanakkale Devlet Hastanesi, Kahramanmaraş Yenişehir Devlet Hastanesi, Akhisar Mustafa Kirazoğlu Devlet Hastanesi, Bafra Kızılırmak Devlet Hastanesi, Silivri Prof. Dr. N. Ayanoğlu Devlet Hastanesi, Kütahya Evliya Çelebi Devlet Hastanesi, Malatya Beydağı Devlet Hastanesi, Erzurum Palandöken Devlet Hastanesi, Dörtyol Devlet Hastanesi, Niğde Devlet Hastanesi, Yoncalı Hidroterapi ve Fizik Tedavi Hastanesi, Dr. Vefa Tanır Ilgın Devlet Hastanesi, Zonguldak Atatürk Devlet Hastanesi, Van İpekyolu Devlet Hastanesi, Antalya Atatürk Devlet Hastanesi, Konya Ereğli Devlet Hastanesi, Batman Devlet Hastanesi.

 

(31.07.2006)