|
Hastanelerde
Teknolojik Yenilikler Hızla Yaygınlaşıyor
“Otomatik Hasta
Kayıt ve Laboratuar’dan Sıra Alma Sistemi”

Çözüm Bilgisayar’ın ODTÜ-Teknokent’ teki Ar-Ge birimi tarafından tasarlanan ve
geliştirilen Çözüm Kiosk Sistemi, Sağlık
Bakanlığı’na bağlı
hastanelerde yaygınlaşmaya devam ediyor.
İlk olarak Çanakkale Devlet Hastanesi’nde kullanılmaya başlanan
sistem hastaların kayıt işlemleri kolaylaştırırken uzun kuyruklar önünde
beklemelerini önlüyor.
Çözüm Kiosk Sistemi, Çözüm Hasta
Takip, Çözüm İnternetten Randevu, Çözüm Telefonla Randevu, Çözüm SMS ile
Randevu modülleri ile entegre çalışıyor.
İnternet Kolaylığı
Çözüm Kiosk Sistemi sayesinde; hastalar randevu işlemlerini
gerçekleştirmek için klasik randevu alma biçimini kullanmaya gerek duymadan
randevu alabiliyorlar. Sıra numarası alıp, doğrudan muayene olacakları
polikliniklere yönelebiliyorlar. SSK,
BAĞ-KUR, Emekli Sandığı ve Yeşil kartlı hastaların muayene kaydı yapılmadan
önce provizyon (borç sorgulama)
işlemlerini yapmak, hasta odalarında Çözüm Kamera Sistemi varsa hastalarını internet üzerinden
izlemek mümkün oluyor. Doğum salonu, ameliyathane, özel oda vb. birimlere
yerleştirilen özel kameralar ile alınan görüntülerin hasta yakınları tarafından
online olarak izlenmesi sağlanıyor. Küvezdeki bebeğini izlemek isteyen baba ya
da yoğun bakım ünitesindeki hastasını merak eden bir hasta yakını şifresini
girerek, Kiosk Sistemi ile bebeğini ya da hastasını izleyebiliyor.
İnteraktif Tanıtım
Araçları
İnteraktif tanıtıcı videolar aracılığı ile hastane ve idari yapısı
hakkında bilgi almak, polikliniklerin ve
idari birimlerin krokisini göstererek hastaların aradıkları yerleri daha
kısa sürede bulabilmelerini sağlamak amacı ile yönlendirmek, hastane idaresinin ve personelinin öz
geçmiş, muayenehane adres ve telefonları, hastane iç ve dış telefon
numaralarını, önemli telefon numaralarını, nöbetçi eczanelerin iletişim
bilgilerini krokilerini ve ayrıca sağlık alanında hizmet veren firmaların reklam
animasyonlarını yayınlamak, hastanenin haftalık elektronik gazetesini ya da
bültenini yayınlamak, mümkün oluyor.

Bilgi Edinme
Sağlık Kurulu Raporu, Ultra-son raporları, Laboratuar sonuçlarının vs.
hazır olup olmadıklarının görebilmek, ameliyata giren hastanın son durumu
hakkında bilgi almak, Hasta Şikayet
Kutusu olarak kurum personeli ya da hastalar arasında yapılacak anketlerde
kullanmak mümkün oluyor.
Yönetim
Desteği
Hastane yönetiminin (Sistem Yöneticisi olarak tanımlanması
koşulu ile) tüm otomasyon sistemine ve işlemlerine ulaşabilmesi (personelinin
giriş ve çıkış hareketlerinin kontrol edilmesi, performans değerlendirmelerinin
izlenmesi, raporların, stokların, faturaların, istatistiklerin alınması ve
izlenmesi vb.) mümkün oluyor.
Çözüm Kiosk Sistemi’nin
Kullanıldığı Devlet Hastaneleri:
Çanakkale Devlet Hastanesi,
Kahramanmaraş Yenişehir Devlet Hastanesi, Akhisar Mustafa Kirazoğlu Devlet
Hastanesi, Bafra Kızılırmak Devlet Hastanesi, Silivri Prof. Dr. N. Ayanoğlu
Devlet Hastanesi, Kütahya Evliya Çelebi Devlet Hastanesi, Malatya Beydağı Devlet
Hastanesi, Erzurum Palandöken Devlet Hastanesi, Dörtyol Devlet Hastanesi, Niğde
Devlet Hastanesi, Yoncalı Hidroterapi ve Fizik Tedavi Hastanesi, Dr. Vefa Tanır
Ilgın Devlet Hastanesi, Zonguldak Atatürk Devlet Hastanesi, Van İpekyolu Devlet
Hastanesi, Antalya Atatürk Devlet Hastanesi, Konya Ereğli Devlet Hastanesi,
Batman Devlet Hastanesi.
|