SMS, KİOSK, WAP, İnternetten, Telefonla Çözüm Randevu
Sistemleri
Çözüm Bilgisayar, Orta Doğu Teknik
Üniversitesi'nin,
uluslararası araştırma üniversitesi olma hedefindeki en önemli uygulama
araçlarından birisi olan ODTÜ-Teknokent'te entegre Hastane Bilgi Yönetim Sistemi (HBYS)
üretiyor. Bilgiye dayalı ekonominin bir parçası olarak, ulusal ve uluslararası
arenada sürdürülebilir ve artırılabilir rekabet gücü için Ar-Ge ve inovasyona
yönelik yatırımlar gerçekleştiriyor. Türkiye'nin ilk teknokenti ODTÜ'de Ar-Ge
den elde edilen teknolojik bilgiyi ürüne dönüştürüyor.
Ülkemizin ileri teknolojiye yönelik araştırma ve teknoloji geliştirme
potansiyeline sahip ODTÜ'nün dünya kalitesindeki araştırma altyapısı ile,
araştırmacı insan kaynağından oluşan ODTÜ-Teknokent ailesinin öne çıkan
şirketleri arasında yer alarak, yürüttüğü-yürüteceği projeler ile yeni on yılda
sağlık bilişimi alanında Türkiye'nin
şansı-geleceğini oluşturuyor.
Çözüm
Bilgisayar Ar-Ge birimi tarafından geliştirilen Sağlık Bilgi Sistemleri; hastaya
ayrılan zamanın artmasına, teknolojik olanakların kullanılmasına bağlı olarak hasta bakım kalitesinin ve hizmet
üretiminin artmasına, faturalandırmanın ve geri ödemenin hızlanmasına bağlı
olarak gelirlerin artmasına,
kaçakların önlenmesine, gelir/gider
kontrolüne bağlı olarak, başta tıbbi
hata olmak üzere yapılan tüm işlemlerde hata yapma riskinin azalmasına,
hasta yatış ve personel çalışma sürelerinin azalmasına, laboratuar istekleri,
sevkler, reçeteler vb ile kırtasiye giderlerinin kaldırılmasına vb yol açarak
hizmet sunucu/alıcıların
memnuniyetini sağlıyor.
Çözüm HBYS ile
entegre çalışan Çözüm Randevu Sistemleri, hastaların bekleme sürelerini
azaltarak iyileştirmeler sağlarken, hizmet sunum sürelerini uzatarak hekimlerin çalışma düzenlerinde
iyileştirmelere yol açıyor. Hizmet sunucu ve alıcılarda memnuniyet sağlayan
sistem, kurum polikliniklerinde randevulu düzene geçilmesi ve 24 saat randevu alabilme avantajı gibi
özellikler sunuyor.
Tüm Çözüm Randevu Sistem’leri hastanın hastaneye gelip poliklinik,
müracaat ve diğer servisler önünde sıra beklemesine bağlı olarak oluşabilecek
kuyrukları ortadan kaldırma esasına dayanıyor. Hastanın herhangi bir görevliye
ya da aracı bir sisteme gerek duymadan, yer ve zaman gözetmeksizin randevu
almasına yardım eden uygulamaları içeriyor. Tüm randevu sistemlerinin bir arada
kullanılması ise, birçok randevu seçeneğiyle, birçok noktadan randevu akışını
sağlayarak başvuru sırasında oluşabilecek birikmelerin önüne geçilmesine yol
açıyor. Hastaların sıra beklerken ve hastaneye gelip-gitmelerinde kaybedecekleri
zamanı geri kazandırıyor. Telefonla Randevu
Klasik randevu (hastaneye gelerek müracattan randevu almak) yöntemi ile
randevu almak istemeyen hastaların, hastanenin belirlediği telefon numarasını
arayıp, istedikleri seçenekleri tuşlayarak randevu almalarını sağlayan, hastanenin seçimine bağlı özellikler içeren
elektronik randevu sisteminden oluşuyor. (Halen 16 hastanede
kullanılıyor.) WAP İle Randevu
WAP ile randevu servisinden yararlanmak isteyen hasta ya da hasta
yakınları; wap.kolayrandevu.com
adresine girerek, hastane kodu ve TC Kimlik Numarasını yazarak randevu
alabiliyorlar. WAP ile randevu Sistemi, tüm Çözüm Randevu Sistemleri ile entegre
bir şekilde çalışıyor. Internetten Randevu
Internet
üzerinden randevu almak isteyen hastaların, internet erişiminin olduğu her
yerden, ilgili hastanenin web adresine ulaşarak (önceden sistemde kayıtlarının bulunması
gerekmeden) TC Kimlik Numarası ile istedikleri poliklinikten, istedikleri gün, saat ve hekimi seçerek
randevu alabilecekleri yüksek maliyetli alt yapı çalışması gerektirmeyen
elektronik randevu sisteminden oluşuyor. (Halen 15 hastanede
kullanılıyor.)
Hastanenin web
adresi üzerinden ulaşılan Çözüm İnternetten Randevu Sistemi’ne TC Kimlik
numarası ile giriş yapılıyor. Kişisel bilgilerin doldurulmasından sonra
poliklinik, hekim, gün, saat gibi seçenekler adım adım izlenerek randevu işlemi
gerçekleştiriliyor. Kioskla
Randevu
Çözüm Kiosk Sistemi, hastaların bankolardaki
görevlilerin yardımlarına ihtiyaç duymaksızın, istediği poliklinikten ve
doktordan Kiosk cihazı aracılığıyla
kayıt kabul işlemlerinin yapılmasını, sıra numarası almasını, SSK ve
BAĞ-KUR, Emekli Sandığı ve Yeşil Kart hastalarının muayene kaydı yapılmadan önce
provizyon işlemlerinin otomatik
yapılmasını sağlıyor.
Provizyon sorgusu yaparak provizyon sonucu olumsuz olan hastalar, muayene
için kayıt yaptıramayacaklarını anlamış oluyorlar. Eğer provizyon sonucu olumlu
ise provizyon sonucunun olumlu olduğuna dair aldığı fiş ile bankolara, hasta
kayıt kabul işlemleri birimine yöneliyorlar.
Ülkemizde uygulanması zorunlu olan provizyon işlemlerinin insan emeği
kullanılmadan yapılmasını ve primlerin ödemeden bilgisayara kayıt yapılması,
özel kişisel inisiyatiflerin kullanılması gibi olumsuzlukları da önlüyor.
Kısa Mesaj İle (SMS)
Randevu
Turkcell abonelerine sunulan “Çözüm SMS ile Randevu Sistemi” devlet
hastanelerinde veya diğer sağlık kuruluşlarında, personele ya da aracı sisteme
gerek duyulmadan randevu almayı sağlıyor. Turkcell tarafından desteklenen sistem
sayesinde cep telefonundan 2919'e
gönderilecek kısa mesaj ile randevu alınabiliyor.
SMS ile Randevu alınabilmesi için “Hastane Kodu”nun ve hastanın “TC
Kimlik No”sunun bilinmesi gerekiyor. SMS ile randevu veren hastanelerin “Hastane
Kodu” ve bu hastanelerde hizmet veren polikliniklerin “Poliklinik Kodu”
bilinmiyorsa, Turkcell aboneleri bulundukları ilin plaka kodunu yazarak 2919'a
gönderdiklerinde, o ilde Çözüm SMS' le Randevu hizmeti veren hastanelerin
isimleri ve hastane kodları mesajla kendilerine iletiliyor. Randevu almak
istenen hastanenin polikliniklerinin kodunu öğrenmek için 0601 POL yazıp
Gerekli bilgiler edinildikten sonra Turkcell hatlı cep telefonunun mesaj
bölümüne sırasıyla [Hastane Kodu][Hasta TC Kimlik Numarası][Randevu alınmak
istenen bölümün adı] aralarında birer boşluk bırakılarak yazılıp 2919'e kısa
mesaj olarak gönderildiğinde randevu teyidi alınıyor. Çözüm SMS ile Randevu programı
Çözüm programlarının kurulu olmadığı hastanelere de ÜCRETSİZ
kuruluyor.
Platformdan bağımsız olması sayesinde donanım yatırımı gerektirmediği
gibi kurumun istekleri doğrultusunda her türlü yapıya uyum
sağlayabiliyor.
Personel ya da aracı sistemlere gerek kalmaksızın kullanıcının kısa mesaj
ile hızlı bir şekilde veri tabanından doğrudan randevu almasını
sağlıyor.
www.kolayrandevu.com
Hasta ve ya hasta yakınlarına Çözüm Randevu Sistemleri’ni bir arada
sunmak amacıyla oluşturulan site, gerçek zamanlı (online) randevu almayı
sağlıyor.
|