Sağlık ve Bilişimde Objektif Haber

  English

SMS, KİOSK, WAP, İnternetten, Telefonla Çözüm Randevu Sistemleri

Çözüm Bilgisayar, Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nin, uluslararası araştırma üniversitesi olma hedefindeki en önemli uygulama araçlarından birisi olan ODTÜ-Teknokent'te entegre Hastane Bilgi Yönetim Sistemi (HBYS) üretiyor. Bilgiye dayalı ekonominin bir parçası olarak, ulusal ve uluslararası arenada sürdürülebilir ve artırılabilir rekabet gücü için Ar-Ge ve inovasyona yönelik yatırımlar gerçekleştiriyor. Türkiye'nin ilk teknokenti ODTÜ'de Ar-Ge den elde edilen teknolojik bilgiyi ürüne dönüştürüyor.

 

            Ülkemizin ileri teknolojiye yönelik araştırma ve teknoloji geliştirme potansiyeline sahip ODTÜ'nün dünya kalitesindeki araştırma altyapısı ile, araştırmacı insan kaynağından oluşan ODTÜ-Teknokent ailesinin öne çıkan şirketleri arasında yer alarak, yürüttüğü-yürüteceği projeler ile yeni on yılda sağlık bilişimi alanında Türkiye'nin şansı-geleceğini oluşturuyor.

 

         Çözüm Bilgisayar Ar-Ge birimi tarafından geliştirilen Sağlık Bilgi Sistemleri; hastaya ayrılan zamanın artmasına, teknolojik olanakların kullanılmasına bağlı olarak hasta bakım kalitesinin ve hizmet üretiminin artmasına, faturalandırmanın ve geri ödemenin hızlanmasına bağlı olarak gelirlerin artmasına, kaçakların önlenmesine, gelir/gider kontrolüne bağlı olarak, başta tıbbi hata olmak üzere yapılan tüm işlemlerde hata yapma riskinin azalmasına, hasta yatış ve personel çalışma sürelerinin azalmasına, laboratuar istekleri, sevkler, reçeteler vb ile kırtasiye giderlerinin kaldırılmasına vb yol açarak hizmet sunucu/alıcıların memnuniyetini sağlıyor.

 

         Çözüm HBYS ile entegre çalışan Çözüm Randevu Sistemleri, hastaların bekleme sürelerini azaltarak iyileştirmeler sağlarken, hizmet sunum sürelerini uzatarak hekimlerin çalışma düzenlerinde iyileştirmelere yol açıyor. Hizmet sunucu ve alıcılarda memnuniyet sağlayan sistem, kurum polikliniklerinde randevulu düzene geçilmesi ve 24 saat randevu alabilme avantajı gibi özellikler sunuyor.

 

            Tüm Çözüm Randevu Sistem’leri hastanın hastaneye gelip poliklinik, müracaat ve diğer servisler önünde sıra beklemesine bağlı olarak oluşabilecek kuyrukları ortadan kaldırma esasına dayanıyor. Hastanın herhangi bir görevliye ya da aracı bir sisteme gerek duymadan, yer ve zaman gözetmeksizin randevu almasına yardım eden uygulamaları içeriyor. Tüm randevu sistemlerinin bir arada kullanılması ise, birçok randevu seçeneğiyle, birçok noktadan randevu akışını sağlayarak başvuru sırasında oluşabilecek birikmelerin önüne geçilmesine yol açıyor. Hastaların sıra beklerken ve hastaneye gelip-gitmelerinde kaybedecekleri zamanı geri kazandırıyor.

 

Telefonla Randevu

            Klasik randevu (hastaneye gelerek müracattan randevu almak) yöntemi ile randevu almak istemeyen hastaların, hastanenin belirlediği telefon numarasını arayıp, istedikleri seçenekleri tuşlayarak randevu almalarını sağlayan, hastanenin seçimine bağlı özellikler içeren elektronik randevu sisteminden oluşuyor. (Halen 16 hastanede kullanılıyor.)

 

WAP İle Randevu

            WAP ile randevu servisinden yararlanmak isteyen hasta ya da hasta yakınları; wap.kolayrandevu.com adresine girerek, hastane kodu ve TC Kimlik Numarasını yazarak randevu alabiliyorlar. WAP ile randevu Sistemi, tüm Çözüm Randevu Sistemleri ile entegre bir şekilde çalışıyor.

Internetten Randevu

         Internet üzerinden randevu almak isteyen hastaların, internet erişiminin olduğu her yerden, ilgili hastanenin web adresine ulaşarak  (önceden sistemde kayıtlarının bulunması gerekmeden) TC Kimlik Numarası ile istedikleri poliklinikten, istedikleri gün, saat ve hekimi seçerek randevu alabilecekleri yüksek maliyetli alt yapı çalışması gerektirmeyen elektronik randevu sisteminden oluşuyor. (Halen 15 hastanede kullanılıyor.)

 

         Hastanenin web adresi üzerinden ulaşılan Çözüm İnternetten Randevu Sistemi’ne TC Kimlik numarası ile giriş yapılıyor. Kişisel bilgilerin doldurulmasından sonra poliklinik, hekim, gün, saat gibi seçenekler adım adım izlenerek randevu işlemi gerçekleştiriliyor.

 

Kioskla Randevu

         Çözüm Kiosk Sistemi, hastaların bankolardaki görevlilerin yardımlarına ihtiyaç duymaksızın, istediği poliklinikten ve doktordan Kiosk cihazı aracılığıyla kayıt kabul işlemlerinin yapılmasını, sıra numarası almasını, SSK ve BAĞ-KUR, Emekli Sandığı ve Yeşil Kart hastalarının muayene kaydı yapılmadan önce provizyon işlemlerinin otomatik yapılmasını sağlıyor.

 

            Provizyon sorgusu yaparak provizyon sonucu olumsuz olan hastalar, muayene için kayıt yaptıramayacaklarını anlamış oluyorlar. Eğer provizyon sonucu olumlu ise provizyon sonucunun olumlu olduğuna dair aldığı fiş ile bankolara, hasta kayıt kabul işlemleri birimine yöneliyorlar.

 

            Ülkemizde uygulanması zorunlu olan provizyon işlemlerinin insan emeği kullanılmadan yapılmasını ve primlerin ödemeden bilgisayara kayıt yapılması, özel kişisel inisiyatiflerin kullanılması gibi olumsuzlukları da önlüyor.

 

Kısa Mesaj İle (SMS) Randevu

         Turkcell abonelerine sunulan “Çözüm SMS ile Randevu Sistemi” devlet hastanelerinde veya diğer sağlık kuruluşlarında, personele ya da aracı sisteme gerek duyulmadan randevu almayı sağlıyor. Turkcell tarafından desteklenen sistem sayesinde cep telefonundan 2919'e gönderilecek kısa mesaj ile randevu alınabiliyor.

 

            SMS ile Randevu alınabilmesi için “Hastane Kodu”nun ve hastanın “TC Kimlik No”sunun bilinmesi gerekiyor. SMS ile randevu veren hastanelerin “Hastane Kodu” ve bu hastanelerde hizmet veren polikliniklerin “Poliklinik Kodu” bilinmiyorsa, Turkcell aboneleri bulundukları ilin plaka kodunu yazarak 2919'a gönderdiklerinde, o ilde Çözüm SMS' le Randevu hizmeti veren hastanelerin isimleri ve hastane kodları mesajla kendilerine iletiliyor. Randevu almak istenen hastanenin polikliniklerinin kodunu öğrenmek için 0601 POL yazıp2919' e kısa mesaj gönderilirse ortalama 5-10 sn içinde cevabı cep telefonuna geliyor.

 

            Gerekli bilgiler edinildikten sonra Turkcell hatlı cep telefonunun mesaj bölümüne sırasıyla [Hastane Kodu][Hasta TC Kimlik Numarası][Randevu alınmak istenen bölümün adı] aralarında birer boşluk bırakılarak yazılıp 2919'e kısa mesaj olarak gönderildiğinde randevu teyidi alınıyor.

 

Çözüm SMS ile Randevu programı Çözüm programlarının kurulu olmadığı hastanelere de ÜCRETSİZ kuruluyor.

 

            Platformdan bağımsız olması sayesinde donanım yatırımı gerektirmediği gibi kurumun istekleri doğrultusunda her türlü yapıya uyum sağlayabiliyor.

            Personel ya da aracı sistemlere gerek kalmaksızın kullanıcının kısa mesaj ile hızlı bir şekilde veri tabanından doğrudan randevu almasını sağlıyor.

            www.kolayrandevu.com

            Hasta ve ya hasta yakınlarına Çözüm Randevu Sistemleri’ni bir arada sunmak amacıyla oluşturulan site, gerçek zamanlı (online) randevu almayı sağlıyor.

 

 

(01.08.2006)