Sağlık ve Bilişimde Objektif Haber

  English

Çözüm İnternetten Randevu Sistemi

Hastanın hastaneye gelmeden önce internet erişiminin olduğu her yerden TC Kimlik Numarası ile istenilen GÜN ve SAAT için randevu alabilme kolaylığı sağlayan, yüksek maliyetli alt yapı çalışması gerektirmeyen elektronik bir sistemdir.

 

Özellikleri

Çözüm SMS ile Randevu, Çözüm WAP ile Randevu Çözüm Telefonla Randevu ve Çözüm Kiosk Sistemi ile entegre çalışabilme,

 

            İstenilen GÜN/SAAT için randevu alabilme,

 

            Randevusuna gelmeyen kullanıcıları uyarma veya randevu vermeme,

 

            Randevuyu iptal edebilme,

 

            Tatil günleri için randevu vermeme,

            Veri tabanında kayıtlı olmasa dahi (randevudan önce kart müracaat servisinde kimlik bilgileri tamamlanmalıdır.) T.C.Kimlik numarası ile randevu alınabilme.

 

         Hastanenin web sayfasından Çözüm İnternetten Randevu Sistemi’ne ulaşıldığında karşılaşılan ilk ara yüz Bilgiler ara yüzüdür. Bu ara yüzde girilen TC Kimlik Numarasına göre hastaya ait kişisel bilgiler görüntülenir. Gelen kişisel bilgiler doğru ise ve randevu ile ilgili bilginin hastaya iletilmesi isteniyorsa telefon (3 haneli alan kodu ve 7 haneli) veya e-posta adresi (***@***.***) bilgileri girilir.

 

            Randevu ile ilgili bilginin hastaya iletilmesi istenmiyorsa iletişim bilgileri atlanıp İLERİ tuşuna basarak randevu alma işlemine devam edilir.

Aktif Randevu Listesi

         Hastaya ait aktif randevular varsa sistem otomatik olarak hatırlatır. Eğer randevu iptal edilmek isteniyorsa: listelenen randevulardan iptal etmek istenen randevu seçilerek alınan randevunun onay kodu yazılarak iptal etme tuşuna basılır.

 

Tarih Seçimi

         Bu ara yüzde sistemin verdiği randevu tarihleri listelenir. Randevu almak istenen tarih seçilip ileri tuşuna basılır.

 

Servislerin Listelenmesi

Bu ara yüzde servis isimleri listelenir. Poliklinik isimleri ile beraber poliklinikliğe ait hekim isimleri de listelenir. Hekim isimlerinin bulunmadığı poliklinikler ana polikliniği ifade eder. Bir ana poliklinik seçilip ileri tuşuna basılınca, o polikliniğin alt poliklinikleri listelenir. Poliklinik listelemesinde poliklinik durumu 3 şekilde ifade edilir.

            Randevu Alınabilir; beyaz renkli alanlar, randevu alınabilecek servisleri ifade eder.

 

            Hizmet Vermiyor; kırmızı renkli alanlar, servisin randevu vermediğini ifade eder.

 

            Randevular Doludur; sarı renkle ifade edilen alanlar, randevu kotası dolan servisleri ifade eder. Servis listesinde servislerin kalan randevu sayısı ve verebilecek top-lam randevu sayısı listelenir. Bu alanda servis seçildikten sonra İLERİ tuşuna basarak randevu alma işlemine devam edilir.

Alt Servislerin Listelenmesi

         Bu ara yüzde alt servis isimleri listelenir. Poliklinik isimleri ile beraber poliklinikliğe ait hekim isimleri de listelenir.  Poliklinik listelemesinde poliklinik durumu 3 şekilde ifade edilir.

 

            Randevu Alınabilir; beyaz renkli alanlar, randevu alınabilecek alt servisleri ifade eder.

 

            Hizmet Vermiyor; kırmızı renkli alanlar, alt servisin randevu vermediğini ifade eder.

            Randevular Doludur; sarı renkli alanlar, randevu kotası dolan alt servisleri ifade eder. Alt servis listesinde servislerin kalan randevu sayısı ve verebilecek toplam randevu sayısı listelenir. Bu alanda servis seçildikten sonra İLERİ tuşuna basarak randevu alma işlemine devam edilir.

 

Saat Seçimi

         Bu ara yüzde sistemin izin verdiği randevu saatleri listelenir. Randevu almak istenilen saat seçilip ileri tuşuna basılır. Seçilemez durumda olan randevu saatleri önceden alınmış olduğunu gösterir.

 

Randevu Onaylama

            Bu aşamaya kadar seçilen randevuya ait tüm bilgiler listelenir. Randevuya ait bilgiler doğru ise RANDEVU AL tuşuna basıp randevu alınır.

Randevu Bilgileri

            Alınan randevuya ait bilgiler listelenir. Bu arayüzdeki bilgiler hasta tarafından saklanır. Hasta Randevuya geldiğinde veya randevuyu iptal etmek istediğinde bu bilgilerden yararlanılacaktır. Sıra numarası ve onay kodu randevu işlemlerinde mutlaka gerek duyulacak bilgilerdir.

 

 

(01.08.2006)