Sağlık ve Bilişimde Objektif Haber

  English

Sağlık Kuruluşlarında Kısa Mesaj (SMS) İle Randevu

Turkcell abonelerine sunulan “Çözüm SMS ile Randevu Sistemi” sağlık kuruluşlarında, personele ya da aracı sisteme gerek duyulmadan randevu almayı sağlıyor. Turkcell tarafından desteklenen sistem sayesinde cep telefonundan 2919’e gönderilecek kısa mesaj ile randevu alınabiliyor.

 

SMS ile randevu servisinden yararlanmak isteyenlerin, hastane kodu, T.C Kimlik Numarası ve muayene olmak istedikleri bölümün adını birer boşluk bırakarak yazdıktan sonra, kısa mesaj olarak 2919’e göndermeleri yeterli oluyor.

 

 Bilgi

SMS ile randevu alınabilmesi için “Hastane Kodu”nun ve hastanın “TC Kimlik No” sunun bilinmesi gerekiyor. SMS ile randevu veren hastanelerin “Hastane Kodu” ve bu hastanelerde hizmet veren polikliniklerin “Poliklinik Kodu” bilinmiyorsa, Turkcell aboneleri bulundukları ilin plaka kodunu yazarak 2919’a gönderdiklerinde, o ilde SMS'le randevu hizmeti veren hastanelerin isimleri ve hasta-ne kodları mesajla kendilerine iletiliyor.

Örneğin: Ankara’daki bir hastanenin hastane kodunu öğrenmek için 06 yazıp2919’ e kısa mesaj gönderilirse kısa bir süre içinde cevabı cep telefonuna geliyor. (Örnek 01)

 

Randevu almak istenen hastanenin polikliniklerinin kodunu öğrenmek için 0601 POL yazıp 2919’ e kısa mesaj gönderlirse kısa bir süre içinde cevabı cep telefonuna geliyor.

 

            Gerekli bilgiler edinildikten sonra Turkcell hatlı cep telefonun mesaj bölümüne sırasıyla [Hastane Kodu][Hasta TC Kimlik Numarası][Randevu alınmak istenen bölümün adı] aralarında birer boşluk bırakılarak yazılıp 2919’e kısa mesaj olarak gönderildiğinde randevu alınıyor.

Randevu Almak İçin

Örneğin; 0601 kodlu A hastanesinin Göz servisinden 12345678900 TC Kimlik No ile 30.05.2006 tarihinde randevu almak isteniyorsa:

0601 12345678900 30.05.2006 GOZ

 

Herhangi Bir Gün İçinde İstenilen Saatte Randevu Almak İçin

0601 kodlu A hastanesinin Göz servisinden 12345678900 TC Kimlik No ile herhangi bir gün için saat 14:30 ya da civarındaki bir saat için randevu almak istiyorsa:

0601 12345678900 14:30 GOZ

 

0601 kodlu A hastanesinin Göz servisinden 12345678900 TC Kimlik No ile 30.05.2006 tarihinde saat 14:30 civarında randevu alınmak isteniyorsa:

0601 12345678900 30.05.2006 14:30 GOZ

 

0601 kodlu A hastanesinin Göz servisinden alınan randevu iptal edilmek isteniyorsa: (Randevu talebinin onaylanması ile birlikte gönderilen İptal No: 0606 ise) 0601 12345678900 0606 Yazılarak gönderiliyor.

 

            Ölçeklenebilir özelliği sayesinde küçük bir poliklinikten, dev bir sağlık kompleksine kadar tüm sağlık kurumlarında (devlet hastaneleri, üniversite hastaneleri, özel hastaneler, poliklinikler, laboratuarlar, diyaliz merkezleri, tanı merkezleri, tıbbi görüntüleme merkezleri vb) aynı performansı sergiler.

Diğer randevu sistemleri (internetten randevu, telefonla randevu, sesli yanıt  sistemleri, yüz yüze randevu, canlı operatör, Kiosk cihazı) ile  entegre çalışır, (Çözüm Sms ile Randevu’nun çalışabilmesi için Çözüm Telefonla Randevu ve Çözüm İnternetten Randevu programlarının kurulu olması gerekmiyor.  Çözüm SMS ile Randevu programı kurulurken Çözüm İnternetten Randevu programı da otomatik olarak kurulmuş oluyor.

           

Çözüm SMS ile Randevu programı Çözüm programlarının kurulu olmadığı hastanelere de ÜCRETSİZ kuruluyor.

 

            Kullanılan randevu sistemlerinden çok daha hızlı ve ekonomiktir. (Tüm Turkcell abonelerinin yararlanabildiği SMS ile randevu servisi faturalı hatlar için 2 kısa mesaj, ön ödemeli hatlar için [Hazır Kart ve Muhabbet Kart] 4 kontör üzerinden ücretlendiriliyor.)

            Platformdan bağımsız olması sayesinde donanım yatırımı gerektirmediği gibi kurumun istekleri doğrultusunda her türlü yapıya uyum sağlayabilir,

 

            Randevu sisteminin meşgul olmasından kaynaklanan ulaşamama sorununu ortadan kaldırır,

            Personel ya da aracı sistemlere gerek kalmaksızın kullanıcının kısa mesaj ile hızlı bir şekilde veri tabanından doğrudan randevu almasını sağlar,

 

            Sağlıklı ve doğru raporlama sağlar,

 

            Zaman kayıplarını önleyerek, hizmet alıcının memnuniyetini artırır,

           

Çağdaş mobil teknolojiyi kullanıcılara sunar,

            İstenen hastanenin (SMS ile randevu vermesi koşulu ile), istenilen bölümünde, istenilen tarih ve saatte randevu almayı sağlar,

 

            Hastanın hastaneye önceden gelip sıra beklemesine bağlı olarak oluşabilecek kuyrukları ortadan kaldırır.

 

 

(01.08.2006)