| 
  Erzurum Numune Hastanesi “Bölgenin 
Vazgeçilmez  Metropol Hastanesi 
”
  
            
Çağın gerektirdiği üstün teknoloji 
ile donatılarak bugün bölgenin en önemli ve en işlevsel hastanesi haline gelen 
Erzurum Numune Hastanesi, modern ameliyathaneleri, gelişmiş laboratuarları, 
geliştirilmiş 700 yataklı hasta servisleri, tam donanımlı poliklinikleri, çift 
vardiya ile çalışan uzman sağlık ve idari personeli ve Çözüm Bilgisayar 
tarafından geliştirilmiş tam otomasyon sistemi ile bölgenin vazgeçilemez 
metropol hastanesi durumunda. Hastane, şimdi 'Barkod’ uygulamasıyla birlikte 
Erzurum ve bölge halkına hizmet verme hazırlığında. 
 
              
 Zamanın Erzurum Belediye Başkanı 
Şerif Erdem tarafından 1902 yılında halktan toplanan paralarla temeli atılan ve 
1904 yılında Erzurum Gureba Hastanesi  
adıyla hizmete açılan Erzurum Numune Hastanesi 100 yıllık bir geçmişe 
sahip. Bugün çağın gerektirdiği üstün teknolojiyle hizmet veren hastanenin 
planlarının İsviçre'den getirildiği söyleniyor. 2 Kasım 1904 tarihinde faaliyete 
geçen hastane, ilk olarak dahiliye mütehassısı Şefik Bey, operatör Tevfik Bey, 
kulakçı Yusuf İzzettin Bey ve göz hastalıkları mütehassısı Şevket Bey'den 
oluşan  bir kadro ile bölge halkına 
hizmet vermeye başlamış.1921-1922 yıllarında il özel idaresince işletilen ve 
oldukça bakımsız hale düşen hastane, Erzurum'un kurtuluşundan sonra Kızılay 
yardımları ile ayakta kalabilmiş. 1924 yılında Ankara, Sivas, Diyarbakır ve 
Erzurum'da 'Numune Hastaneleri' kurulmaya karar verildiği zaman, Gureba 
Hastanesi de Sağlık Bakanlığı'na bağlanarak bugünkü adını yani Erzurum Numune 
Hastanesi adını almış. Hastanenin ilk başhekim görevine de Dr. Salim Cimilli 
getirilmiş. 1924 yılı depreminin ardından ihtiyaca cevap verememesi nedeniyle 
hastanenin bahçesine ek binalar yapılmış.1924 yılında hastaneye röntgen ünitesi 
kurulduğu gibi, Erzurum ilinde ve bölgede ilk kalorifer ve asansör sistemi de 
aynı yıl içinde kurularak hizmete açılmış. Yeni ek inşaatıyla birlikte, 1963 
yılında 400 yatakla Erzurum ve bölge halkına tam teşekküllü hizmet  vermeye başlayan hastane 1972 yılında 
hizmete açılan üç katlı kuzey bloğu ile bugünkü halini almış.  
            
Çağın gerektirdiği üstün teknoloji ile donatılarak bugün bölgenin en 
önemli ve en işlevsel hastanesi haline gelen Erzurum Numune Hastanesi, modern 
ameliyathaneleri, üstün  
laboratuarları,  
geliştirilmiş 700 yataklı hasta servisleri, tam donanımlı poliklinikleri, 
çift vardiya ile çalışan uzman sağlık ve idari personeli ve Çözüm Bilgisayar 
tarafından geliştirilmiş tam otomasyon sistemi ile bölgenin vazgeçilemez 
hastanesi  durumunda. 
 
             
 Yeni yılın ilk günlerinde ziyaret ettiğimiz hastanede, başta Başhekim 
Uzman Doktor  Selçuk Bozhalil olmak 
üzere sağlık ve idari personelin, yoğun çalışma tempoları arasında  hastane ve otomasyon sistemi hakkındaki 
düşüncelerini aldık. Numune Hastanesi'nde 1991 yılında Çocuk Sağlığı ve 
Hastalıkları Uzmanı olarak Çocuk Kliniği'nde göreve başlayan Dr. Selçuk 
Bozhalil, 1997 yılının Eylül ayından itibaren de Başhekim görevini üstlenmiş. 
Hastane hakkında dergimize bilgi veren Bozhalil, Erzurum Numune Hastanesinin, 
Doğu Anadolu'nun ve Türkiye'nin en büyük hastanelerinden birisi olduğunu 
vurguladı. Bozhalil, Numune Hastanesi'nin yedi üz yatak kapasitesine sahip 
olduğunu anlatarak, "yıllık dörtyüzbin civarında polikliniği olan, otuz bin 
civarında yatan hastaya hizmet veren bir hastaneyiz. Hastanemizde, yılda 8 ile 9 
bin civarında  ameliyat    yapılmaktadır ki, 
Türkiye'deki hastanelere oranla bu da çok önemli bir rakamdır.  Yıllık yatak işgal oranımız ise çok 
yüksek olup yüzde 85-86 civarındadır" dedi. Yüzyıllık bir geçmişe sahip olan 
hastanenin zamanla fiziki inşaatının tamamlanmasına rağmen, binaların zamanla 
yıprandığını ve eskidiğini ifade eden Bozhalil,  göreve gelir gelmez öncelikli olarak 
hastanenin yenilenmesi ve eksikliklerin giderilmesi için çalışma yaptıklarını 
söyledi. İlk planda acil servisi yeni baştan yapılandırarak hizmete sunduklarını 
belirten Bozhalil, "ilk göreve başladığımız 1998'de acil servisi yaptık. Daha 
sonra, 1998 sonu ve 1999 başında poliklinik kısmını yeni baştan yaparak hizmete 
soktuk. 99 Mayıs'ında bölüm bölüm hastaneyi yenilemeye başladık. Görüntüleme 
merkezimizi yeni baştan yaptık. Yeni baştan yaparken de görüntüleme merkezini 
donanım olarak modern bir hale getirmeye çalıştık" dedi. 
              
  Dr. Bozhalil, devlet 
hastaneleri içinde Emar Cihazı olan 6 hastaneden biri olduklarını vurgulayarak, 
dışarıya sevk etmeden kendi hastalarına hatta, gerektiğinde Atatürk Üniversitesi 
Hastanesi'nin  hastalarının 
dahi  emarlarını, tomografilerini, 
mamografilerini, filmlerini, ilaçlı filmlerini çekmekte olduklarını anlattı. 
Hastanenin yeterli teknik donanımı ve fiziki donanımı yüksek  bir Radyoloji Ünitesi olduğunu 
vurgulayan Bozhalil, tüm servisleri yenilediklerini ve ayrıca tüm servislere tam 
otomatik oksijen ve aspiratör sistemi olan yoğun bakım üniteleri kurduklarını 
söyledi. Bozhalil, bütün servislerin yatak, karyola, etejer, hasta soyunma 
dolapları gibi donanımlarını geçtiğimiz 2002 yılı içinde  sıfırladıklarını ifade 
etti. 
             
 Hastanenin en önemli birimlerinden birisi de ameliyathaneler. 
Teknolojinin tüm olanaklarının kullanılarak yenilendiği ameliyathanelerin 
girişinde, hasta yakınlarının bilgilendirilmesi amacıyla bilgisayar sistemli bir 
ışıklandırma panosu konulmuş. Pano sayesinde içerde; 'hangi hastanın, hangi 
doktora, ne ameliyatı olduğunu ve son durumu hakkında' bilgi alabiliyorsunuz. 
Ameliyathaneler hakkında  bilgi 
veren Dr. Bozhalil, ameliyathanelerin de yeni yapıldığını anlatarak, "tabi 
ameliyathane yapmak çok zordur. Biz gerekli planlarımızı projelerimizi yaparak 
hastanenin döner sermaye kaynaklarının da durumunu göz önüne alarak yapmaya 
karar verdik. Zaten yapmak zorundaydık da. Çünkü ameliyathanelerin durumu içler 
acısıydı" dedi. Şu anda sekiz ameliyat odası, uyandırma odası, Sterilizasyon 
bölümü, ana kumanda merkezi ve hekimler için bir dinlenme salonu bulunduğunu 
belirten Bozhalil şu bilgileri verdi; "Ameliyathanemiz bilgisayarla kumanda 
ediliyor. Ve Ameliyathanemizin içinde dokuz yataklı çok modern bir yoğun bakım 
servisi kurduk ve geçtiğimiz yılın yani 2002'nin Mayıs ayında bunu hizmete 
açtık. Ameliyathanemizin donanımı tamamen bilgisayar kontrolünde. Merkezi 
Hepafilitreli Havalandırma Sistemi devamlı ölçümlerle kontrol ediliyor. Partikül 
düzeyi  olarak da  batı  standartlarına tam uymuş durumdayız. 
Ayrıca ameliyathanenin sterilizasyon bölümü yeniden yapıldı. Yoğun bakımda tüm 
hasta başı monitörleri, aspirasyon sistemleri ayrıca her hasta yatak 
başında  ventilatör cihazları yani 
bir yoğun bakım servisinde bulunması gereken her şey bulunuyor. Yoğun bakım 
servisinde iki anestezi mütehassısı 6 tane de Pratisyen Hekim görev yapıyor. 
Ayrıca geçtiğimiz 2002 yılı içinde uzun yıllar hastanemizde olmayan Kardiyoloji 
Kliniğini hizmete açtık."  
         
Erzurum Numune Hastanesi'nin, Bölge Hastanesi olmasının yanında aynı 
zamanda Rapor verme konusunda Hakem Hastanesi olduğunu da hatırlatan Bozhalil, 
hastanenin en önemli birimlerinden biri olan laboratuar hizmetlerinin de son 
derece geliştirildiğini vurgulayarak, geçen yıl laboratuarların birleştirilerek 
Merkezi Laboratuar haline dönüştürüldüğünü ifade etti. Bozhalil, hastane 
çalışanlarının daha verimli çalışmalarını sağlamak için sosyal aktivite 
salonları da hizmete  açtıklarını 
söyledi. Son olarak da, Palandöken Dağı’nda yeni bir yer alarak Özel İdare 
Sağlık İstasyonu kurma aşamasındayız. Şu anda bina alımı tamamlandı. İçinde 
tamir yapılacak, yani en geç bir ay içinde Palandöken Dağı’nda da bir sağlık 
istasyonu kuracağız" dedi. 
            
Kendileri göreve geldiğinde hastanede bir bilgisayar ağı olduğunu fakat 
bu ağın yetersiz kaldığını ifade eden Başhekim Bozhalil, dar kapasite de olsa 
eczane ve bazı servis sekreterliklerinin bu ağa bağlı olduklarını, fakat  merkezi  cihazın çok  düşük kapasiteli olmasından dolayı 
yeterli verimi alamadıklarını anlattı. Bozhalil, ilk iş olarak sistemi 
geliştirme amacında olduklarını bunun içinde Çözüm Bilgisayarı tercih 
ettiklerini ifade ederek, "Geçtiğimiz yıl içinde Bakanlıktan izin alarak, 
bilgisayar ağımızı, tamamen alt yapıyı yani kablolama sistemini sıfırlatarak, 
yeni bilgisayarlar aldık. Çözüm Bilgisayarla da program konusunda  anlaşmaya vardık. Ve şu anda da tam 
otomasyona geçme aşamasındayız. Daha önceden MSDos ile çok verimli olmuyordu. 
Çözümle Windows’a geçtik. Geçiş aşamasında olmamız nedeniyle bazı sıkıntılar 
olsa da, ben sistemini verimli olacağını düşünüyorum" dedi. 
         Bozhalil, 
artık Bilgi İşlem Merkezi birimlerinin hastanelerin beyni olduğunu vurgulayarak, 
bu çağda  bilgisayarsız ve 
otomasyonsuz bir hastane idare etmenin çok zor olduğunu söyledi. Bozhalil sistem 
hakkında şunları anlattı; "Biz  şu 
anda sistemin tam oturmamasına rağmen,  
servislerimizin hatta doktorlarımızın verimlilik açısından çalışmalarını 
irdeleyebiliyoruz. Ama esas olarak sistemden hastalarımız çok memnun. Çünkü, 
hastalarımızın işi hızlı bir şekilde yürüyor. 
            
“Sırada barkod sistemi var!” 
             
 Hastane ve otomasyon sistemi hakkında dergimize bilgi veren Başhekim 
Yardımcısı ve Bilgi İşlem Merkezi Sorumlusu Dr. A. Sefa Bilici de, yıllardır 
Çözüm Bilgisayarla çalışmanın avantajlarını yaşadıklarını ifade etti. Bilici, 
1990 yılından beri hastanede görev aldığını ifade ederek, son beş yıldır Bilgi 
İşlem Merkezi'nde idareci olarak da hizmet verdiğini söyledi. Özellikle bilgi 
işlem üzerine çalıştığını anlatan Bilici, "Bilgi işlemde görev almaya 
başladığımda Çözüm Bilgisayarın programları ile MSDos sistemiyle çalışılıyordu. 
Eczane ve Hasta Takip programı mevcuttu. Daha sonra Tek Düzen Muhasebe çalıştı, 
peşinden personel programını ve ambar ayniyatı ilave etmek için çalışmalarımız 
oldu. Uzun müddet MSDos ortamından Windows ortamına geçmek için büyük bir uğraş 
verdik. Ama bir takım engeller yani alım engelleri çıktı. Alt yapıyı 
oluşturamadığımız için Windows'a geçemedik" dedi. Bilici, geçen yıl içinde önce 
ağ kablolama işlemini çözümlediklerini daha sonra da bakanlıktan izin alarak 
Windows ortamında çalışmak  
için  gerekli  bilgisayar ve alt yapı malzemelerini 
aldıklarını anlattı. Geçtiğimiz yılın Ekim ayında Windows'a geçtiklerini 
belirten Bilici, "Mutlaka bilgi işlem programlarında her zaman sıkıntılar ve her 
zaman yenilikler olacaktır.  Önceki 
sistemde de bazı sıkıntılarımız vardı. Ama şimdi bu sıkıntıları yeni sistemle 
aşmış durumdayız. Şu anda 90'a yakın sisteme bağlı olan bilgisayarımız var. Ve 
tüm bilgisayarlar birbiriyle entegre çalışıyorlar" dedi. Ameliyathanelerin 
tümüyle bilgisayar sistemine geçtiğini vurgulayan Bilici şunları anlattı; 
"Ameliyathanede hem bilgilendirme açısından güzel bir sistemimiz var. Yani 
bilgisayardan yönlendirilen ışıklı panomuz. En önemlisi  sistem  sayesinde,  ameliyata   giren tüm hastaların bilgilerini 
ar darda işlendiği gibi, kullanılan ilaçların, zarf malzemelerinin işlenişi daha 
sağlıklı ve pratik işlenip zaman kazanarak kaçağı da önlemiş oluyoruz. Ayrıca 
ameliyathanenin kendi bilgi işlem sistemi de var. Tüm ısı ve diğer önemli 
kontrolleri bu sistem üzerinden yürüyor.” 
            
Bilici, hastanede barkod sistemine geçmek için hazırlıkları 
tamamladıklarını da belirterek, artık hastaların barkod sistemiyle daha rahat 
muayene ve tedavi olacağını söyledi. Barkod  sisteminin kendileri içinde büyük 
kolaylıklar getireceğini anlatan Bilici, "Çözüm Bilgisayarla barkod sistemine de 
geçmiş olacağız. Barkodu olan hastamız bir dahaki başvurusunda, barkod sistemi 
sayesinde bütün işlemlerini gerçekleştirebilecektir. Laboratuarlara da barkod 
sistemini taşıyacağız” dedi. 
            
Sistemde, yeni  olmasından 
kaynaklı sıkıntılar yaşandığını da ifade eden Bilici, Çözüm Bilgisayarın gerek 
elaman göndererek gerekse online bağlantı ile gerekli tüm desteği sunduğunu 
söyledi. Bilici sıkıntıların aşılmasıyla sisteminin tam anlamıyla verimini 
görebileceklerini ifade ederek, "Bizim asıl hedefimiz barkod sistemine geçtikten 
sonra, hastanenin veri girişimini tamamladık mı, hasta bilgilerine yönelik 
çalışmalar başlatmak. Her serviste bilgisayarımız olacak. Tüm hastaların hali 
hazırdaki mevcut dosyasını, hasta ile ilgili yapılan tüm işleri ana sisteme 
geçireceğiz. İşte o zaman tam otomasyon sistemine geçmiş olacağız. Çözüm 
Bilgisayarla bunu başaracağımızı da biliyoruz" dedi. 
            
“Her şeyi zamanında takip edip gelişmeleri yakından 
izleyebiliyoruz.”            
 
             
 Hastane işletmeciliği hakkında bilgi veren Hastane Müdürü Mustafa Günday 
Çapan da, hastane işletmeciliğinin çok zor bir işletmecilik olduğunu belirterek, 
"Ama şimdi bilgisayarla, sistem sayesinde işimiz çok daha kolaylaştı. Her şey 
anında takip edilip gelişmeleri yakından izleyebiliyoruz" dedi. Sistem sayesinde 
hastanenin ihtiyaçlarını ya da eksiklerini daha iyi görme şansı bulduklarını 
anlatan Çapan, en önemli kazanımlarının da ‘zaman’ olduğunu vurguladı. Çapan 
şunları söyledi; "Zaman kazancımız çok büyük. Ayrıca 10 kişinin bir kaç günde 
yaptığı işi sistemle birlikte bir kişi bir günde yapıyor. Bundan sonraki 
hedefimiz de, Avrupa'da ne oluyorsa, teknolojik gelişme neyse bunu Erzurum'a 
getirmek insanlarımızın hizmetine sunmak." Çapan, en ufak sorunda talepleri  doğrultusunda Çözüm Bilgisayardan 
sürekli destek gördüklerini belirterek, zamanla hastanedeki tüm birimleri 
sisteme dahil etmek amacında olduklarını  
söyledi. 
            
“Çözüm Bilgisayarla akraba 
olduk!" 
             
 16 yıldır hastanenin çeşitli birimlerinde görev yapmış olan ve uzun 
süredir Bilgi İşlem Merkezi Sistem sorumlusu olarak hizmet eden İhsan Muran da, 
yıllardır Çözüm Bilgisayar ile çalışmanın kolaylıklarına değinerek, dergimize 
sistemin işleyişini anlattı. Laboratuar hariç her birimin sisteme bağlandığını 
ifade eden Muran, "1994 yılının  
Ağustos ayında Çözüm’le bu  
işe başladık  ve bugüne kadar 
geldik. Bize göstermiş oldukları destek ve yakınlık sayesinde bugün 'Çözüm ile 
akraba olduk diyebiliriz'. Buradaki amacımız; hastanedeki tüm birimlerin 
bilgisayarlarının en iyi şekilde çalışmasını ve gerek merkezle gerekse kendi 
birim içindeki makine entegresini sağlıklı bir biçimde gerçekleştirmesini 
sağlamak, ayrıca verileri burada biriktirmek. Ve tabi ki arızaları gidermek" 
dedi. Muran, bugün hasta-ne otomasyonun ciddi bir hastane işletmeciliğinin 
başında geldiğini belirterek şunları söyledi; "Bilgi çağı o kadar hızlı 
ilerliyor ki, bugün yap-tığınız bir program ya da bilgi yarın yerini yenisine 
bırakıyor. Bu hıza yetişmek çok zor. Otomasyon sisteminde de aynı, fakat biz 
Çözüm Bilgisayar ile bu hıza yetişmeye çalışıyoruz. Tabii bu arada mutlaka 
sıkıntılar, aksilikler ve gecikmeler oluyor. Ama sistemin tam oturmasıyla tüm bu 
sıkıntıların biteceğini ve modern bir sisteme kavuşacağımıza  inanıyorum."   
             
 Otomasyon sistemi sayesinde eczanedeki işlerinin çok daha sistemli  olarak  işlediğini  anlatan  Baş Eczacı  Şale  Ünsal'da, hastanede  ilk bilgisayar sisteminin eczanede 
olduğunu belirtti. 10 yılı aşkın bir süredir görev yapmakta olduğunu ifade eden 
Ünsal, bugüne kadar değişik aşamalardan geçerek otomasyon sis-temini işletmeye 
çalıştıklarını söyledi. Ünsal, son olarak Çözüm Bilgisayar ile tam otomasyon 
sistemine geçme hazırlıkları yaptıklarını ifade ederek, "Bugün sistemi oturtmaya 
çalışıyoruz. Bazı sıkıntılarımız olsa da, sistemin getirdiği kolaylıkları ve 
düzeni şimdiden görebiliyoruz. Özellikle geçmişte yaşadığımız sıkıntıları 
düşününce, sistemin çok faydalı olacağına inanıyorum" dedi. Hastanenin, 'Barkod' 
sistemine geçtiği zaman işlerinin çok daha kolaylaşacağını anlatan Ünsal, tek 
tuşla eczanede hangi ilaçların var olup olmadığını ya da ne kadar kaldığını 
öğrenebildiğini söyledi. Ünsel, sistemin tam oturmasıyla, veznelerdeki ilaç 
hareketi sonucu eczane stoklarını bilgisayar ortamında takip ederek otomatik 
veya manuel sipariş hazırlayabileceklerini, günlük, aylık, yıllık konsüme 
raporları ile envanterleri daha iyi ve daha rahat çıkarabileceklerini  ifade  etti. 
             
Hastanenin Basın ve Halkla İlişkiler 
Birimi Sorumlusu Erhan Dinler, hastanenin 3 yıl önceki haliyle bugünkü hali 
arasında çok fark olduğunu vurgulayarak, "Başhekimimizin göreve gelmesiyle 
hastanenin hem fiziki yapısında hem de otomasyon sisteminde çok büyük atılımlar 
yapıldı. Bir devlet hastanesinin de özel hastanelerden her alanda daha iyi 
hizmet verebileceğini görüyoruz.
  
             
 Özellikle bilgisayar sisteminin tüm inceliklerini kullanarak daha iyi 
işler yapıyoruz artık" dedi. Dinler, otomasyon sistemine geçilmesiyle hastanede 
işlerin  çok daha pratik görüldüğünü 
vurgulayarak, tam otomasyona geçildiği zaman Erzurum Numune Hastanesi'nin 
metropollerdeki özel hastanelerden hiçbir farkı kalmayacağını ifade etti. Daha 
önceden MSDos sisteminde yapılan işlerin bugün Windows ile daha çabuk 
yapıldığını belirten Dinler şunları anlattı; "Daha önceden Bilgi İşlem 
Merkezi’nde çalışırken, hastanenin tüm gelir kaynaklarını inceliyordum. Ve 
sonuçlara göre grafikler ve formlar yapıyorduk. Hangi doktor ne kadar para 
kazanmış, hastaneye ne kadar para girmiş  
ne kadar çıkmış bunların hesaplarını yapıyorduk. MSDOS ortamında bunu 
yapmak çok uzun bir süre yaklaşık 10 günümüzü alıyordu. Ama şu anda yeni sistem 
sayesinde her şey istediğimiz anda 3-4 dakika içerisinde elimizde 
oluyor." 
            
Yeni sistemin hastalar içinde çok büyük kolaylıklar getirdiğini ifade 
eden Dinler, "Vatandaş önceden tahlil, muayene ve ilaç için sürekli sıraya 
girmek zorunda kalıyor ve elinde evrakla  
dolaşıyordu. Şimdi bunlar kalmadı. Her şey bilgisayar 
kayıtları ile daha kolaylaştı. Özellikle barkod sistemine geçtik mi, evrak 
kaşeletme, evrakla  dolaştırma gibi tüm kırtasiye işleri kalkacak. Hasta yalnızca 
kan vermek ya da tahlil vermek için kolunu uzatacak. Sonuç alıp getir 
götürle uğraşmayacak. Sistemle hem hekimler hem hastalar çok daha rahat 
edecek"  dedi. 
  
            
Dinler, birim olarak gerek hastanenin tanıtımını gerçekleştirmek, gerekse 
otomasyon sisteminin kolaylıklarını ve kullanışını hem çalışanlara hem hastalara 
anlatabilmek için çalışmalar yaptıklarını  
belirterek, “Hem çalışan sağlık personelimiz hem de hasta ve hasta 
yakınları memnuniyetlerini  
belirtiyorlar” dedi. 
            
 “Her 
şey çok daha düzenli.” 
            
Hariciye Yataklı Servis Sorumlusu Hemşire Hülya Uysal'da, bilgisayar ağı 
ile hasta yatak ve tedavi işlemlerinin daha hızlı ve daha düzenli bir şekilde 
ilerlediğini belirterek otomasyon sistemi hakkında ki düşüncelerini anlattı. 
Uysal, sistemin kendileri için getirdiği en büyük kolaylığın işlemlerdeki zaman 
kazancı olduğunu ifade ederek, "Hastanın dosyasını çıkarırken hastanenin 
eczanesinden ilaçlar gelirken ve biz dosyayı işlerken harcadığımız zaman eskiye 
oranla ölçülemeyecek kadar iyi. Bunun yararını hem biz hem de hasta fazlasıyla 
görüyoruz. Şu anda servisimizde inşaat anlamında bazı yenilemeler olduğu için 
sıkıntı yaşıyoruz ama sistem tam oturduğunda herhalde işimiz çok daha 
kolaylaşacak" dedi. 
            
Uysal, sistem sayesinde kazandıkları zaman ve iş kolaylığı, hastalarla 
çok daha fazla ve çok daha iyi ilgilenebildiklerini söyledi. Sistemin sağladığı 
düzenin, zaman kazancının yanında,  
maddi kayıpları da en aza indirgediğine inandığını ve hastane 
çalışanlarının tamamına yakınının da memnun  olduğunu  söyledi.  
            
 
 |