Sağlık ve Bilişimde Objektif Haber

  English
>

SSK KARADENİZ EREĞLİ HASTANESİ

Türkiye'de İnternetten Randevu sistemini kullanan ilk hastane olma özelliğine sahip olan SSK Kdz. Ereğli Hastanesi,teknolojinin olanaklarından yararlanarak daha iyi hizmet veriyor...

    Karadeniz'in kıyısındaki küçük bir ilçede 31 Aralık 1969 tarihinde kurulan SSK Karadeniz Ereğli Hastanesi, 120 yatak kapasitesi ile hizmete açılmış. Büyük sanayi kuruluşları ve madenlerin olduğu bir bölge olan Ereğli'de, işçi sayısının çokluğu ve hastalıklar sırasında yaşanan sıkıntılar, burada bir SSK hastanesi kurulması fikrini doğurmuş. Böylece SSK Karadeni

z Ereğli Hastanesi, o yılların koşulları Içinde Ereğli halkının dertlerine derman olmuş. Aradan geçen zaman içinde ihtiyaca yanıt veremeyecek duruma gelen hastane, 1987 yılında yapılan ek binayla daha da genişlemiş. Açıldığı yıllarda Türkiye Taşkömürü Kurumu, (TTK) Armutçuk Bölgesi ve Erdemir Ereğli Demir Çelik Fabrikasının sigortalılarına ulaşabilen hastane, bugün artan hizmet kapasitesi ve modern çehresiyle daha çok hastaya hizmet veriyor.

    Türkiye'de İnternetten Randevu sistemini kullanan ilk hastane olma özelliğine sahip olan SSK Karadeniz Ereğli Hastanesi, şimdi de bölgenin en iyi hastanesi olmak için uğraş veriyor. Hastanede, İç Hastalıkları, Kardiyoloji, Çocuk Hastalıkları ve Sağlığı, Nöroloji, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon, Göğüs Hastalıkları, Cildiye, İntaniye, Aile Hekimliği, Diş Hekimliği, Genel Cerrahi, Kadın hastalıkları ve Doğum, Ortopedi, Travmatoloji, KBB, Göz, Anesteziyoloji ve Reanimasyon, Acil Servis, Eczane gibi servisler bulunuyor.

    İnternetten Randevu sis-temini kullanan ilk hastane olmanın haklı gururunu yaşadıklarını söyleyen SSK Karadeniz Ereğli Hastanesi'nin Başhekimi Operatör. Dr. Süleyman Doğancıoğlu, hastanelerinin mali sorunlarını çözdükten sonra eksik olan bilgisayarları da tamamlayarak otomasyon sisteminin rahatlığından tam anlamıyla yararlanmak istediklerini belirtiyor. Bütün SSK hastanelerinde olduğu gibi dernek gelirinden başka kaynaklarının olmadığını ifade eden Başhekim Doğancıoğlu, "Aslında SSK kuruluşu ve yasası itibariyle çok büyük bir kurum. Kurum Başkanlığı'nda ise isteklerimize evet demeye hazır bir yönetim var. Ancak Türkiye'nin genel mali sorunlarından kaynaklanan sıkıntılar yaşıyoruz. Sigortanın kaynakları daha verimli kullanılırsa, örneğin tahsilat yönünden sıkıntılar yaşanmasa sorun kalmayacak. Bizim şu anda dernek gelirinden başka kaynağımız yok. Bir takım özel kuruluşlar bize parasal yardımdan ziyade eksiklerimizi gidererek zaman zaman destek oluyordu. Son 2 yıldır ekonomik yönden artan sıkıntılar, katkıları azalttı.

    Özellikle Erdemir, hastanemize kendi elemanlarını gönderip, kırılanları dökülenleri tamir ederek inkar edilemez boyutlarda yardım ediyordu. Yıllardır hastalarımız için kullandığımız oksijen ihtiyacımızı Erdemir'den ücretsiz olarak temin ediyorduk. Ancak Erdemir Oksijen Fabrikası kapandığı için mecburen bu ihtiyacımızı Düzce'den temin edeceğiz" diyor.

"...Telefonla ve İnternetten Randevu sisteminin çalışmasıyla birlikte kuyruklarda bekleme süresi çok kısaldı, kuyruk neredeyse kayboldu..."

    Hasta potansiyelini daha çok işçi kesimi ve onların ailelerinin oluşturduğunu söyleyen SSK Karadeniz Ereğli Hastanesi BaşhekimYardımcısı Operatör Dr. M. Taner Küçükçelebi ise hastanelerinde kullanılan otomasyon sistemi sayesinde hastalardan son derece olumlu tepkiler aldıklarını ifade ederek: "Telefonla ve İnternetten Randevu sisteminin çalışmasıyla birlikte kuyruklarda bekleme süresi çok kısaldı, kuyruk neredeyse kayboldu. Bir ilaç almak için eskiden saatlerce kuyruk bekleyen hastalarımız, şimdi maksimum 3-4 dakika bekliyorlar. Hasta sayısı en yoğun saat 10.00 ila 12.00 arası, diğer saatlerde o kadar kuyruk olmuyor. Kart müracaatın önündeki kuyruk ise saat 8.oo ila 9.oo arasında. O da çok kısa bir kuyruk, çünkü hergün bin civarında hasta bizden randevu alıyor. Geri kalan 200 kişi için de, çok kısa bir kuyruk oluşuyor. Saat 9.30-10.00'dan sonra orada fiş alacağım diye bekleyen hasta olmuyor. Kuyrukların kalkmış olmasının olumsuz olduğunu söylemek için çok art niyetli olmak gerekir Sanırım bunu herkes de görüyordur" diyor.

    SSK Kdz. Ereğli Hastanesi olarak otomasyona geçme ihtiyacını ilk olarak, personel maaşı hesaplanması konusunda yaşadıkları sıkıntıyla birlikte hissettiklerini ifade eden Op.Dr. Küçükçelebi, "Basit bir tablo programı ile personel maaşlarını hesap ediyorduk. Ancak çok kısa bir zaman sonra hesaplar konusunda sorun yaşamaya başladık. O sırada elimize Sivas'ta çalışan bir firmadan faks geldi. Firma, bu sorunu çözdüğünü söylüyordu. O firmadan bir demostrasyon disketi istedim. Disketi açtığım zaman gerçekten, personel maaşlarının çok rahat bir şekilde yapılabildiğini gördüm. Çözüm Bilgisayar adındaki bu firma ile temasa geçerek programı satın aldık. O sırada SSK Karadeniz Ereğli Hastanesi olarak bir dernek kurmuştuk.

"...Bir ilaç almak için eskiden saatlerce kuyruk bekleyen hastalarımız, şimdi maksimum 3-4 dakika bekliyorlar.Bu gelişmeleri inkar etmek için çok art niyetli olmak gerekir..."

    Tek bilgisayarla DOS programını çalıştırmaya başladık. Daha sonra, eczaneyi devreye soktuk. Eczaneyi devreye sokunca bir otomasyon kurmak gerekti. Bir ana makine aldık. Ana makineye bağlı 10 makine aldık. Böylece 11-12 makinelik bir sistem kurduk. Sonra muhasebe programını devreye soktuk. Arkasından hasta takip programını aldık. TTümünü entegre ederek ve ana makinemizi devamlı geliştirerek otomasyon sistemimizi ortaya koyduk. Zaman ve hız açısından sistemin çok büyük yararını gördük. Yaklaşık 1 yıldan fazla bir zamandıır da Windows tabanlı program kullanıyoruz. Hastanemizde çalışmaları devam etmekte olan tadilat tamamlandıktan sonra, bütün modülleri daha aktif bir şekilde kullanabileceğiz"diyor.

    Amaçlarının bölgedeki en iyi hastane olabilmek olduğunu kaydeden Op. Dr. M. Taner Küçükçelebi, kısıtlı olanaklarına karşın, hastane bünyesinde kurdukları dernek aracılılığıyla önemli çalışmalara imza attıklarını belirtiyor. Operatör Dr. Küçükçelebi, sözlerine şöyle devam ediyor: "Öncelikle hastalarımıza daha verimli ve hızlı bir şekilde hizmet verebilmek için bilgisayar ve program aldık. Bunun yanı sıra 16 aydan bu yana toplam kalite yönetimi çalışması yapıyoruz. Tüm hastane personeli bu çalışmaya katılmış vaziyette. Amacımız, bölgedeki en iyi hastane olabilmek. Bu arada ISO 9001- 2000 kalite belgesini almak üzere müracaat edeceğiz. Bu amaçlı çalışmalarımız, toplam kalite çalışmamızın bir ayağı olarak devam etmekte. Bu sene sonunda müracaatımızı yapacağız. Tahmin ediyorum 2003 yılında ISO 9001- 2000 belgesini almış olacağız. Dernek imkanlarımızı geliştirebilirsek, polikliniklerin her birine bir bilgisayar almak istiyoruz. Böylece hasta takibini daha kolay yapma şansımız olacak. Aynı zamanda ameliyathanelere, kliniklere ve laboratuarlara da bilgisayar koyarak oradaki sarfiyatı, laboratuar tetkiklerinin online olmasını sağlamak istiyoruz."

    Ereğli'de çok sayıda internet kullanıcısı olduğunu söyleyen Opr. Dr. M.Taner Küçükçelebi, sözlerini şöyle tamamlıyor: "Ereğli Demir Çelik İşletmeleri'nin kendi içerisinde bir internet ağı zaten var. Sadece Erdemir'in bin civarında kullanıcısı var. Bunlar internetten randevuyu kullanabilirler, kullanıyorlar da. Fakat internet bağlantı hızımız düşük. Türk Telekom, Ereğli'de ADSL'i hizmete açınca daha süratli bir bağlantı imkanımız olacak. O zaman, sanıyorum Telekom'dan kaynaklanan bu sorunumuz da ortadan kalkacak, internet kullanıcılarının bizim makineye ulaşmaları daha kolay olacak. Böylece İnternetten Randevu sistemi çok daha aktif şekilde kullanılacak.”

    Hastanenin eczane personelinden Hacı Ali Demir ise, otomasyon sistemine geçilmesinden sonra işlerinin oldukça Hastanenin eczane personelinden Hacı Ali Demir ise, otomasyon sistemine geçilmesinden sonra işlerinin oldukça kolaylaştığını vurgulayarak "Önceden hastalar bize ilaç sorduklarında depodaki ilaçlara tek tek bakıyorduk. Şu andaki sistem sayesinde depoda var olan bütün ilaçları adetleriyle birlikte çok rahat bir şekilde görüyoruz. İşimiz kolaylaştı" diyor.

    Hastanedeki gelişmelerden büyük memnuniyet duyduğunu ifade eden ev hanımı Kadriye Öztürk; “Hastanedeki tadilat işleri bitince daha da rahatlayacağız. Bazen yine kuyruk oluyor, ama eskisi gibi uzun süre beklememize gerek kalmadan işimiz görülüyor " diye konuşuyor.

    Ereğli'de işçi olarak çalışan Metin Dalkılıç ise, "Önceden SSK hastanesine gitmek ölümden beterdi. Karadeniz Ereğli Hastanemizde işlemler için fazla kuyruk beklemiyoruz"diyor. Ereğli'de işçi olarak çalışan Metin Dalkılıç ise, "Önceden SSK hastanesine gitmek ölümden beterdi. Karadeniz Ereğli Hastanemizde artık işlemler için fazla kuyruk beklemiyoruz" diyor.

SAYILARLA SSK K.D.Z. EREĞLİ  
Hekim sayısı; ...............................54 Ameliyat sayısı; ........................3327
Yatak sayısı; ...............................350 Diş Pol.hasta sayısı; ................14799
Poliklinik sayısı; ...........................24 Poliklinik hasta sayısı; ...........303150
Personel sayısı; ..........................404 Laboratuar tetkik sayısı; .......238027
Hemşire sayısı; ..........................102 Günlük bakılan hasta sayısı;...... 1400
Doğum sayısı; ..........................2024 Günlük verilen reçete sayısı; ......1200

 

Hürriyet-29.09.2001
Gözcü-03.10.2001
(06.06.2002)