Bilgi ve İletişim Altyapısında Akıllı Ağ Mimarisi Cisco, sağlık sektörüne yönelik çözümler için tüm dünyada 20 yılı aşkın süredir çalışıyor. Özellikle son 56 yılda özel uzmanlardan oluşturduğu birimiyle, tamamen sağlık sektörüne yönelik çözümler üretmeye başlamış.
Tecrübeli, sektörün ihtiyaçlarını ve sıkıntılarını çok iyi bilen bu grup, birçok farklı ülkede benzer çözümler ürettiği için, başarılı veya başarısız projeleri detaylarıyla biliyor ve tecrübesini çalıştığı kurumlara aktarabiliyor. Cisco, Sağlık Bakanlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu, il sağlık müdürlükleri, üniversiteler, eğitim ve araştırma hastaneleri ile özel sağlık kurumlarında çok başarılı projeler gerçekleştirmiş ve çalışmalarını bu yönde sürdürüyor.
Cisco, sağlık sektörüne yönelik ne gibi çözümler
sunuyor?
Cisco olarak, sağlık bilgi
sistemlerini, cihazlarını, bilgilerini birbirine bağlayan, birbiriyle entegre eden akıllı ağ çözümleri
sunuyoruz.
Sağlık çözümleri için kurumların
dışa kapalı intranet altyapıları
üzerine çalışıyoruz. Özellikle kurum içi
personel eğitimleri, isteğe bağlı görüntü (videoon-demand), uzaktan eğitimler,
bir eğitimin veya başarılı bir
operasyonun Video Portal üzerinden yayımlanması gibi uygulamalarımız oluyor.
Bu uygulamalar, kurumsal bilgi farklılığını azaltmayı sağlayacak çok önemli bir
yaklaşım olarak ortaya çıkıyor. Personelin kurumlar, hatta şehirler arasındaki
seyahatlerini azaltarak maliyetleri düşürüyor.
Aynı şekilde kurum içi rehber
uygulamaları, İnsan Kaynakları, Muhasebe, Kurumsal Kaynak Yönetimi servisleri de
intranet üzerinden hizmet verebiliyor. Kurumun intraneti üzerinden lokasyondan
bağımsız görüntü destekli IP telefon ile
kurum içi iletişim artırılarak hizmet tedarikçileri arasındaki işbirliği
kolaylaşıyor. Virtual Private
Network (VPN) sayesinde hastane çalışanları evlerinden intranet sistemine
bağlanıp, odalarındaki IP telefonu kullanarak, evlerinden sanki kurumdaymış gibi
çalışıp vakit alan yolculukları engelleyebiliyorlar.
Ayrıca sağlık kurumlarının extranet
altyapıları üzerine de çalışmalar yürütüyoruz. Kurumların, diğer sağlık
kuruluşlarıyla, hastaneler, klinikler, sağlık ocakları, görüntüleme merkezleri
ya da Sağlık Bakanlığı’nın e-Sağlık sistemi ile olan extranet bağlantıları
üzerinde Cisco çözümleri geliştiriyoruz. Örneğin, hastanın çekilen röntgen
görüntülerinin dijital ortamda ilgili sağlık kurumuna extranet üzerinden
gönderilmesi, hastanın elinde filmiyle dolaşmasını engelliyor. Güvenlik
konusunda bir örnek vermek gerekirse; hastaneler ve sağlık ocaklarından Sağlık
Bakanlığı'na iletilecek hasta sağlık kayıtları yine bu güvenli ortamdan
gönderilebiliyor.
Hareketlilik, hastane ortamlarında son derece önemlidir. Çünkü hem hastane personeli hem de cihazlar sürekli hareket halindedir. Hastanelerde bir doktora veya cihaza erişiminiz anlık çok acil olabiliyor. Bu nedenle cihazların üzerine takılan aktif RFID etiketi ile nerede olduklarını merkezi “Konum Bazlı Servisler” adını verdiğimiz bir sistemle görmek, hem pahalı cihazların kaybolmaması, hem de acil durumlarda hızlı bir şekilde bulunması açısından son derece önemli bir unsur oluyor.
Diğer taraftan, hastane içerisından son derece önemli bir unsur oluyor.
Diğer taraftan, hastane içerisindeki bu hareketliliği yine doktor ve hastalar için en verimli hale getirebilmek için, PDA veya Tablet PC’ler aracılığıyla kablosuz olarak sisteme aktarılan hasta kayıtlarına ulaşabilmek de mümkün oluyor. Böylece kağıt ve kalem kullanımı ciddi ölçüde azaltılıp, oluşacak hatalar elimine edilebiliyor. Hasta yatağının başucundaki kağıda hızlıca girilen bilginin kimin tarafından yazıldığı karmaşası ya da yazının okunamaması sonucu yapılacak hatalar gibi durumlar azaltılıp, doğru müdahale artırılabiliyor.
Unified Communications dediğimiz Tümleşik İletişim, sağlık kurumlarında çok önemli bir konu. Kurum içindeki iletişim, kablosuz IP telefonlar ile her zaman her yerde sağlanabiliyor. Özellikle acil servislerde ilgili uzmana ulaşmak çok hayati olabiliyor. Örneğin, hastane içerisinde sürekli hareket halinde ve çok yoğun olan bir doktor, yanında kablosuz IP telefon, IP sisteme en-tegre edilmiş bir cep telefonu ya da tablet PC taşıyorsa danışması gereken acil bir durum da varsa, kısa sürede iletişim sağlayabiliyor; Telefonundaki listeden (”anında mesajlaşma” programlarındaki gibi) doktorun ismine tıkladığında, kişinin durumunu, meşgul mü, müsait mi olduğunu, ne şekilde, hangi numarasından ulaşılmak istediğini görüp, hiç zaman kaybetmeden doğru kişiye kısa sürede ulaşabiliyor.
Saniyelerin hayat kurtardığı hastane ortamlarında, hızlı, verimli iletişim ortamı oluşturuluyor. Tümleşik iletişim sayesinde, iletişimi daha etkin hale getirerek hasta güvenliğini artırıp, hasta hayatlarını kurtarmayı sağlıyoruz. Türkiye’de şu anda kablosuz altyapıya geçmiş kurumlarımız bu sistemleri kullanıyor.
Sunduğumuz çözümler arasında kurumların internet servislerini de sayabiliriz. Çağrı merkezi ve web servisleri ile hastalar sağlık kurumlarıyla daha etkin bir iletişim kurabiliyorlar. Hastalara odalarında yatakları başında, bedside terminal’ler ile ücretli veya ücretsiz bilgi ve eğlence servisleri verilebilme olanağı sağlıyoruz. IPTV sistemi üzerinden izleyebilecekleri yayınlarla, tedavi gören hastalar stresli hastane ortamlarında daha güzel vakit geçirebiliyorlar.
Önümüzdeki döneme yönelik ne gibi hedefleriniz ve projeleriniz olacak?
Sağlık sektörü için Cisco’nun çok net bir vizyonu var. Bu vizyon dahilinde güvenli, ekonomik, erişilebilir ve nitelikli sağlık hizmetleri yaratmak için tüm sağlık hizmetleri paydaşları arasında işbirliğine dayalı ilişkiler yaratmayı hedefliyoruz. Başarılı olabilmek için her kesimden katılım ve desteğin önemini iyi biliyoruz. Sağlık sektöründe çözüm üreten tüm firmalarla ve kurumlarla yakın işbirliği halindeyiz. Bunlar içinde IT sektöründen olan firmaların yanı sıra, tıbbi cihaz üreten büyük firmalar ve entegratör firmalar da var.
Cisco’nun Sağlık sektöründeki vizyonunu çözüm ortaklarıyla paylaşarak, iş ortakları için sertifikasyon ve
yetkilendirme yapıyoruz. Böylece iş ortaklarımız da sağlık kurumlarının
sistemlerini ve gereksinimlerini çok daha iyi anlayarak çö-zümler önermeye
başlıyor.
|