Çözüm Medikal Klinik Asistan
Çözüm Medikal Klinik Asistan Nasıl Üretildi? Panasonic,
Intel'in
uzman sayısal sağlık grubu ile yaptığı yakın çalışmalar sonucunda, yüksek
performanslı, dünyanın ilk Intel atom
işlemcili Medikal Klinik Asistanını
geliştirdi.
Medikal Klinik Asistan, hekim ve hemşirelerin belirli gereksinimlerini
karşılayabilmeleri, istenen her durum ve
zamanda hasta verilerine hastane içinde ve dışında erişebilmeleri için tasarlandı.
Öncü
sağlık kuruluşlarıyla beraber, hemşireler ve klinik hekimleriyle ortaklaşa
yapılan çalışmada, ürününün teknik özelliklerinin global bazda talepleri
karşılanması sağlandı. Bilgi ve iletişim altyapısında, kablosuz alt yapıda Cisco' nun akıllı ağ çözümleri
önerildi.
Çözüm
HBYS yazılım ve tasarım birimleri, sağlık çalışanlarıyla yaptığı ortak
çalışmalarla, klinik çalışanlarının fikirleri, gereksinimleri ve beklentileri
doğrultusunda tablet PC'ye özgü, kullanıcı yeteneğini artıran, web tabanlı grafik arayüzlü yazılımını
hastanelerin kullanımına hazırladı. Görsel yönü öne çıkarılarak işlevselliği
ile sağlam bir “armoni”ye kavuşturuldu. Yüksek üretkenlik için çalışılan ve
geliştirilen ara yüz kullanıcıların hizmetine sunuldu.
Arayüzlerde, kafa karıştırıcı, gereksiz ayrıntılardan kaçınılıp,
açıklığa ve yalınlığa dikkat edilerek, güç anlaşılan ya da zor kullanılan arayüz
yerine, her düzeydeki bilgisayar
kullanıcısının kolaylıkla kullanabileceği, minimum eğitim gerektiren özellik
kazandırıldı.
Kullanıcı, arayüz ile ilk defa çalışmaya başladığında dahi arayüzün
hangi amaç için tasarlandığını rahatlıkla anlayabileceği kolay, estetik kullanım
sağlandı.
Yardım
menüsü ile kullanıcıya eğitim
videosu sağlanarak kullanıma başlamadan önce sistemi tanıması
sağlandı.
Sessizlik ve rahatlık telkin etmesi nedeniyle dinlendirici mavi ağırlıklı renk uyumu tercih
edildi. Düşünmeye, karar vermeye ve yaratıcı fikirlerin doğmasına yardımcı olan
mavinin tonları kullanılarak sınırsızlık
ve sonsuzluk duygusu uyandırıldı. Hastanelerdeki yoğun çalışma ortamı içinde
hizmet sunan kullanıcılarda göz
yorgunluğuna neden olacak renk seçimlerinden
kaçınıldı.
Masaüstü yazımlara ait arayüzlerdeki küçük simgeleri, küçük yazı fontları ve açılan menüleri kalem
girişi kullanarak ya da parmak ile dokunarak seçmenin zor olmasından dolayı büyük hareketli butonlar tasarlandı.
Yeni
kullanıcı dostu arayüzlerdeki büyük hareketli butonlar, genişletilmiş satır aralıkları
(datagrid) geniş radio butonları, comboboxlar ve onay kutuları ve büyütülmüş yazı fontları ile daha hızlı, daha kolay erişim sağlandı. Sanal tuş takımı kullanarak ya da
slider aracılığı ile hızla veri girişi
yapılarak bulguların (ateş, solunum, nabız, tansiyon) anında kaydedilmesi,
sorgulanması ve grafiksel olarak raporlamaları sağlandı. Kritik seviyedeki grafik eğrileri görsel bilgi olarak
sunuldu.
Kullanıcı deneyimi dikkate alınarak, farklı arayüzlere erişmek için sekmelerin kullanılması engellendi. Ancak bir arayüz üzerindeki
işlem tamamlandıktan sonra başka bir işlemin yapılmasına olanak vermek için
sekme açılmasına izin verildi.
Uygulamada daha çok seç liste
kutuları ve açılan menüler kullanıldı. Kullanımı zorlaştıran dikey veya
yatay kaydırma çubuklarının
kullanımından kaçınıldı. Uzun açılan listeler yerine gruplandırılmış listeler kullanıldı.
Text alanlarına imleç ile tıklandığında veri girişini kolaylaştırmak için sanal klavye tasarlandı. El yazısı tanıma
teknolojisi ile kısa notların kayıt edilebilmesi için free text alanları, geniş metin giriş alanları
oluşturularak el yazısı ile kayıt
olanağı sağlandı.
Arayüzlerin üst kısımlarında kullanıcının rahatlıkla izleyebileceği,
gerektiğinde kullanıcı
değiştirebileceği, kullanıcı bilgisinin bulunduğu butonlar konumlandırıldı.
Fotoğraf kamerası, RFID ve barkod okuyucu butonları arayüz üzerine
yerleştirilerek, hem cihaz üzerinden hem de yazılım üzerinden işlem
yapılabilmesi sağlandı. Kullanıcıya çalışma esnasında hangi bölümde/nerede
olunduğu bilgisi bar üzerinde verildi. Ayrıca işlem yapılan hastanın kritik özet
bilgileri bar üzerinde konumlandırıldı. Kullanıcılara seçilebilir ekran
yönü ile dikey ya da yatay kullanma olanağı sunuldu. Sol veya sağ el
kullanım için ayarlanabilir ekranlar sayesinde her iki konum için elverişli
ortam sunuldu. Kullanıcıya, yaptığı herhangi bir işlemin yanlış olduğunu
düşündüğünde, hatasını telafi edebilmesi için silme butonu konumlandırıldı. Hata
oluşması durumunda, eğer gerekli ise, kullanıcıya kısa ve öz olarak nelerin
yanlış gittiğini ve sorunun ne olduğunu anlatan hata mesajları tasarlandı. Tüm hata
çıktısını gösteren kullanıcıya bir anlam ifade etmeyen mesajlar tercih
edilmedi.
Çözüm Medikal Klinik
Asistan İle Neler Yapılabiliyor?
Elektronik sağlık kayıtları
eş zamanlı ve hızlı olarak kayıt altına alınıyor.
Hekimler ve hemşireler, sağlık kuruluşları içerisinde masalarındaki
sabit bilgisayarlarına bağlı kalmadan, kablosuz ağ üzerinden Çözüm HBYS'ye
ulaşabiliyorlar. Çözüm Medikal Klinik Asistan ile toplanan veriler, ortak
veri tabanına anlık ve doğru bir şekilde kayıt ediliyor. Böylelikle hem sabit
bilgisayarlardan, hem de mobil platformlardan eş zamanlı olarak hasta bilgilerine
ulaşılabiliyorlar.
Mobil veri
girişi
ile, hasta yatağının başucundaki kağıda hızlıca girilen bilginin kimin
tarafından yazıldığı karmaşası ya da yazının okunamaması, yanlış okunması gibi
hatalar azaltılıp, doğru veri girişi oranı artırılıyor.
Sağlık kuruluşunda daha iyi bir koordinasyon sağlayabilmek için gerçek durum ile kayıtlı veriler arasında
senkronizasyon sağlanıyor. MCA'nın, Wireless LAN, Wireless WAN (3. Nesil
HSDPA), Bluetooth özellikleri sayesinde geniş iletişim olanaklarına sahip
olunuyor.
Hekimlerin konum ve
zamandan bağımsız olarak çalışmasını sağlıyor.
Yoğun
çalışma temposu içindeki hekimler, hasta başındaki günlük rutin kontrolleri
sırasında, hastaların verilerine,
radyolojik görüntülerine, laboratuvar sonuçlarına, tıbbi ölçüm sonuçlarına mobil
olarak ulaşabiliyorlar. Hastalarına ilişkin düşüncelerini, isteklerini ve
teşhislerini unutmadan, hata yapmadan, bilgi kaybına uğramadan bilgi girişini,
sorgulamaları ve görüntülemeleri
gerçekleştirebiliyorlar. Hekimlerin hareketliliklerini artırarak, hastalarına ilişkin olarak
yapacakları işlemleri, sorgulamaları ve istemlerini anında gerçekleştirmelerini
sağlayarak verimliliklerini artırıyor. Hekimlerin ve hemşirelerin gereksiz zaman
kayıplarının önlenmesi ve konumdan bağımsız olarak iletişim sağlanmasıyla,
asıl işlerine hasta bakımına daha fazla
zaman ayırabiliyorlar. Zaman kaynaklarının optimizasyonu, daha iyi klinik iş akışı, daha fazla
güven ve güvenliği
sağlıyor.
Hastanın muayene
bilgilerine mobil olarak ulaşılabiliyor.
Üzerindeki Wİ-Fİ ve bluetooth sensörleri ile kablosuz erişime uygun bir
yapı sunuyor. Hasta bilgilerine internet aracılığıyle istenen her noktadan ulaşılabiliyor.
Hastanın Ateş, Nabız, Tansiyon, Solunum, Vücut bakımı vb değerler kayıt edilerek
ve takip edilebiliyor.
Hasta
tedavi Notu, Kullanılan İlaç ve Malzemeler ayrıntılı (doz, saat vb) olarak
görüntülenebiliyor.
Dolu
ve boş yatak durumu, hastanın yatış bilgileri, yatan hasta, taburcu olan hasta
listeleri görüntülenebiliyor Ayrıntılı sorgulamaları yapılabiliyor.
Medikal hataları
önlüyor.
Verinin zamanında, anlık ve doğru bir şekilde kayıt altına alınması ve
izlenmesi, veri girişi sırasında, dikkatsizlik, unutkanlık, bilgi eksikliği gibi nedenlerle
oluşabilecek bilgi eksikliklerini ve medikal hataları önlüyor. Medikal
hataların azalmasını, bilgi girişini ve görüntülenmesini anlık sağladığı için iş
süreçlerinin hızlanmasını, iş yükünün
azalmasını, bu sayede çalışan memnuniyetinin ve gelirlerin artmasını
sağlıyor.
Doğru teşhis ve tedavi
oranını artırıyor.
Yatan
hasta servislerinin yanı sıra acil servis hizmetlerinde de mobil veri girişi ile
hasta teşhis, tedavi ve takip süreçlerini elektronik ortama taşıyarak, elektronik sağlık kayıtlarının daha hızlı
girilmesini ve hastanın başucundan (muayene odasından) gerçek zamanlı
sorgulanabilmesi özelliğini sunuyor. Doğru teşhis ve tedavi oranını artırarak
hasta takibini ve bilginin yönetilmesini
etkili hale getiriyor. Medikal verilerin toplanması, gönderilmesi ve
iletişimi bir bütün halinde Medikal Klinik asistan ile yönetilebiliyor. Hastane
çalışanlarının, hastaların bakım sürecinde iş yapış şekillerini, klinik iş
akışlarını değiştiriyor, hızlandırıyor. MCA, sağlık profesyonellerine yüksek oprerasyonel etkinlik
sağlıyor.
Dijital kalemi ve
dokunmatik ekranı sayesinde hızlı ve kolay veri girişi
sağlıyor. MCA
üzerindeki sayısal kalemle hızlı ve kolay veri girişi sağlayarak, ekrana yazılan
el yazısının, karakter tanıma sistemi
aracılığıyla kitap harflerinden oluşan düzgün metin haline getirilmesi,
hastanın işlemlerinin zaman kaybetmeden, hızlı bir şekilde yapılmasında büyük
önem taşıyor. Böylece veri kaybının önlenmesi, her uygulamanın, isteğin, verinin
yazılı olması sağlanıyor. El yazısı ile girilen veriler anında elektronik ortama
dönüştürülerek veri tabanına kaydediliyor.
Dokunmatik ve digitizer
özelliğini aynı anda sunan, yüksek görünürlüğe
sahip
Masaüstü ve dizüstü
bilgisayarlara göre daha kolay kullanılıyor.
El
yazısı ile not tutabilme, veri girişi yapabilme ve Türkçe karakter tanıma
özelliği, her ortamda, her şekilde kullanılabilme avantajı ve sesi metne dönüştürme gibi özellikleri
sunuyor. Bu özellikleri sayesinde sabit bilgisayarlara oranla daha hızlı, daha
doğru veri girişi sağlıyor. VoIP ile hastane içi
iletişim sağlayabiliyor.
Hekimlerin ya da hemşirelerin kendi servisindeki ya da diğer
servislerdeki hekimlerle ve
hemşirelerle MCA üzerinden
ücretsiz olarak (bluetooth kulaklık ile) görüşmesi mümkün oluyor.
Hekimler ya da hemşireler Medikal Klinik Asistan kullanarak kendi
çalışma grupları ya da farklı çalışma gurupları ile anlık olarak iletişim
kurarak danışmak istedikleri bir konu olduğunda hekimin nerede olduğunu, telefon
numarasının ne olduğunu aramaksızın kurum içinde iletişim
sağlayabiliyorlar.
Özellikle yoğun bakım ve acil servislerde ilgili uzman hekime kısa
sürede ulaşılmayı sağlıyor. Görüntü
destekli IP telefonlarla hizmet sunucularına mobil olarak ulaşılarak,
hastaların sağlığa erişimi hızlandırılıyor. Periferik medikal
cihazlardan veri aktarılabiliyor.
Bluetooth özelliği ile kan şekerini sayısal olarak ölçen cihazlardan,
hipertansiyon, tartı gibi basit
periferik medikal cihazlardan MCA aracılığıyla Çözüm HBYS'ye veri
aktarılabiliyor. Bluetooth ile hastaya ait bilgilere, başka bir arabirime
gerek kalmadan ulaşabiliyor. Bu özellik, hastaya ait bilgilerin doğru ve doğrudan aktarımını sağlayarak
işlemlere hız kazandırıyor.
Bütünleşik parmak izi
okuyucu ile kimlik doğrulaması sağlanabiliyor.
Çözüm
MCA Uygulaması'na login arayüzünden kullanıcı adı ve şifre girişi yapılarak,
RFID etiketli personel kartı okutarak ya da yüz tanıma sistemi ile ulaşılabildiği
gibi parmak izi okuyucu ile de kimlik
doğrulaması da sağlanabiliyor. MCA üzerinde bütünleşik olarak yer alan
parmak izi okuyucu sayesinde kullanıcının girdiği parmak izi, kişinin kimlik
kartındaki verilerle karşılaştırılarak kimlik doğrulaması yapabiliyor. Kullanıcı
sistem tarafından tanınarak yapacağı tüm işlemlerde kullanıcı bilgisi
kaydediliyor. Bütünleşik kamera ile
çekilen görüntüler hastaların sağlık dosyalarında
saklanıyor. Üzerindeki 2 MP, otofokus özellikli, 2 aydınlatma LED'li kamera ile
hastanın şikayetçi olduğu bölgenin, yaranın vb görüntüsünü alarak (yara takibi)
mümkün oluyor. İki adet aydınlatma LED'i bulunan kamera, işlem yapılan
nesnenin her zaman yeterli ayrıntıda görüntülenerek kaydedilmesini sağlıyor.
Hastalara ait görüntüler belge halinde sağlık dosyalarında saklanıyor.
Belli aralıklarla çekilen fotoğrafların
karşılaştırılmasıyla yaranın seyrinin gözlenebilmesi, hastanın başka hekime
muayene olması durumunda, yaranın önceki durumu hakkında görsel bilgiye
ulaşılması sağlanıyor.
Ayrıca, bütünleşik kamera sayesinde hastanın fotoğrafı alınarak anında hasta kartına
yerleştirilebiliyor. Böylelikle, hastanın katındaki, kimlik bilgileri ve
servis bilgileri ile birlikte fotoğraf bilgisi de izlenerek yanlış hastaya ilaç
verme ya da yanlış tedavi uygulama
riskleri azaltılıyor. PACS görüntülerine
ulaşılıyor.
Arşiv
sunucusu üzerinde saklanan ultrasonografi, anjiyografi, manyetik rezonans,
mamografi vb sayısal görüntülere mobil
olarak ulaşılıyor.
Hekimlerin ya da radyologların gerekli gördükleri yer ve zamanda PACS
arayüzü MCA üzerinde hızla görüntüleniyor. Geleneksel filmlerin hastane içinde
veya hastaneler arasında taşınmasına, hastaların evlerinde saklamasına,
hastanelerde saklanması için geniş
fiziksel mekanlar oluşturulmasına gerek kalmıyor.
Hastanın çekilen radyolojik görüntüleri extranet üzerinden, (kişisel
verilerin korunmasına özen gösterilerek) sağlık kuruluşlarına iletilebiliyor.
Bilgilerin ve görüntülerin başka birim, hekim ya da hastane ile paylaşılmasıyla
uzmanlıklardan yararlanılabiliyor, bilgi
paylaşımı ve birikimi oluşturulabiliyor. RFID ya da barkod
etiketleri mobil platformlar aracılığıyla kolaylıkla
eşleştiriliyor.
İlaç
ve kan torbalarında bulunan RFID ya da barkod etiketleri ve hastalarda bulunan
RFID ya da barkod bilezikleri mobil platformlar aracılığıyla kolaylıkla
eşleştiriliyor.
Hastaların tedavi süreçlerine bağlı olarak hasta/ilaç eşleştirilmesi ve
tedavilerinin takipleri mobil ortamda yapılabiliyor. İki boyutlu barkod ya da
RFID okuyucuları ile ilaçların etiketlerinin okutularak eşleştirilmesi yanlış
ilaç, dozaj vb bilgilerin girilmesini, hastaya yanlış ilacın uygulanmasını,
hasta tanımlamalarında yanlışlıklar yapılmasını, yanlış
tedavilerin izlenmesini önlüyor.
Hasta/kan
eşleşmeleri de mobil platformlar aracılığıyla yapılabiliyor. Kan merkezindeki kan
ürünleri, RFID ya da barkod etiketleri kullanılarak içeriğinde kan grubu,
saklama şartları, tarih vb bilgiler bulunacak şekilde etiketleniyor. Böylelikle
yanlış uygulamalar (yeni doğan
bebeklerin yanlış ailelere verilmesi, hastalara uygun olmayan kan
transfüzyonlarının yapılması, başka hastaların kan, idrar ve patoloji
numunelerinin, yanlış hastalara raporlanması vb.) ölümlere dahi yol açabilecek medikal
hatalar önlenebiliyor.
Aktif RFID etiketi ile
anlık pozisyon tanımlama ile (cihazın konumu
belirleme) cihazın kaybolmamasını ya da
acil durumda anında
ulaşılabilmesini sağlıyor.
Hastalara pasif RFID çipli hasta kimlik bileziği de
veriliyor. Temassız akıllı kart okuyucuları (RFID) ve iki boyutlu barkod okuyucu
aracılığıyla kimlik bilezikleri okunarak sistem tarafından tanınıyor.
Hastanın kimlik tanımlaması ile birlikte hekimler ve hemşireler,
hastaya ait tüm sağlık kayıtlarına, hastalık öykülerine ulaşabiliyor.
(Alerjiler, tansiyon, nabız, ateş vb gibi bilgiler) Hastalara ait tüm sağlık
bilgileri bu akıllı kartlarda depolanabiliyor. (hastanın geçirmiş olduğu
hastalıklar, yapılan tetkik ve film sonuçları, kullandığı ilaçlar, sosyal
güvenlik bilgileri, organ bağışlama isteği, aile hekiminin ve yakınlarının
iletişim bilgileri, alışkanlıkları, uygulanan tedavileri
vb) Hekim order işlemleri
elektronik ortamda yapılıyor.
İlaç
order işlemlerinde, hastanın önceki istemleri ve bağlı oldukları birimler
görüntülenebiliyor. İlaç arama ekranından ilaç listeleri alınıp, sık
kullanılanlar listesinden ilaçlar seçilip, peryodu, adedi, kullanım şekli vb
bilgilerle yeni ilaç order kayıtları yapılabiliyor.
Diyet
order işlemlerinde, hastanın önceki diyetleri kalori ve öğüne göre
görüntülenebiliyor. Diyetler sık kullanılanlar listesinden seçilerek ya da
önceki günden kopyalanarak, sonraki güne eklenebiliyor. Yeni diyet
istemlerine yönelik kayıtlar yapılabiliyor. Order işlemlerinde hastanın yaşam
bulgularına (ateş, nabız, tansiyon, solunum) yönelik sorgulamalara da tarih ve
saat olarak ulaşılabiliyor. Laboratuvar, radyoloji, patoloji testtetkik, ilaç istemleri
yapılabiliyor.
LBYS (Laboratuvar Bilgi Yönetim Sistemi) ile bütünleşik çalışıyor.
Hastalara belirli aralıklarla yapılması gereken testleri, zaman ve türüne göre
izleyen yazılım, hastaların bakımını sistematik ve hatasız yapmayı
amaçlıyor.
Hastaya yapılan testtetkik gözlemleri Normal Değer sonuçlarına
ve onay durumuna göre İstem Tarihi, Hizmet Kodu, Hizmet Adı ile birlikte
görüntülenebiliyor. Sorgulamalarda 1-2 Gün Önceki, 1 Hafta Önceki işlemler ya da
hastaya ait tüm işlemler listelenebiliyor. Hastaya yapılacak yeni tetkik istemleri, listelenen tetkik
grubundan seçilerek kayıt edilebiliyor. Laboratuar, radyoloji (PACS) patoloji
sonuçları ve zaman ekseni grafiksel raporlamaları
alınabiliyor.
İlaç ve malzemelerin depo bilgilerine
ulaşılıyor.
Eczane birimlerinde ilaç bilgilerinin gerçek zamanlı
yönetilmesinde büyük kolaylık sağlıyor. İlaçların üzerindeki barkodların,
barkod okuyucu ile tanınması ile sisteme kolay ve hızlıca giriş yapabilme
olanağı sağlanıyor. Hastaya verilen hizmetler tarih ve kodu ile birlikte kayıt edilip
sorgulanabiliyor. Hastanın hastalık öykülerine tarih, servis, hekim, sonuç
bazında ulaşılabiliyor. Servis Bilgilerine (Servis, Yatış No, Yatış Tarihi,
Teşhis, Hekim vb) ulaşılabiliyor.
Hekim konsültasyon işlemleri elektronik ortamda ve mobil olarak
yapılıyor.
Kompleks vakalarda, konsültasyon işlemleri için, branş listelerinden ve
uzmanlığa bağlı birimlerden seçim yaparak ve listelenen uzman hekimleri seçerek
konsültasyon isteği yapılabiliyor.
Konsültasyon arayüzünde
konsültasyon nedeni, önceki konsultasyon bilgileri ve konsültasyon kararı
görüntülenebiliyor. Konsültasyon işlemlerinin mobil ortamda yapılması, tanı ve
teşhislerde daha doğru sonuçlar elde edilmesini sağlayarak, sonuçları
yorumlama ve raporlama süresini hızlandırıyor.
Radyolojik görüntülerin, yara izi ve fiziksel görüntü fotoğraflarının
karşılaştırılması, geriye dönük incelenebilmesi, hekimin hastalığın gelişim
sürecini daha iyi kavramasını ve doğru teşhisi daha hızlı bir şekilde
koyabilmesini sağlıyor.
Hasta Anamnez Formu düzenlenebiliyor.
Hemşirelik işlemleri hızlı ve doğru bir şekilde gerçekleşirken,
doldurulması gereken hemşirelik işlemlerine ait matbu formlar dokunmatik
ekranda işaretleme yapılarak dolduruluyor, bilgisayar çıktıları
alınabiliyor. Epikriz, ameliyat notları vb. raporlar yazılabiliyor. (Kalem
ile yazma ya da klavye kullanma yerine seçilebilen menü tuşları ile kayıt
yapılıyor.) Hemşire Takip İşlemleri (Hemşire Gözlem Formu, Sıvı İzlem
Formu, Hasta taburcu ve Eğitim Planı vb) yapılabiliyor.
Hastanın tıbbi öyküsü ayrıntılı olarak takip
ediliyor.
Hastanın fiziksel özelliklerine ait bilgiler birkaç saniye içinde tüm
ayrıntısı ile kayıt ediliyor. Hastanın alerjilerine, (yiyecek, ilaç vb)
kullandığı ilaçlarına yönelik kayıtlar, sorgulamalar, uyarılar ve
ayrıntılı ağrı takibi yapılabiliyor.
Hastanın tıbbi öyküsü (şikayet, soy geçmiş, fizik muayene, tedavi,
hikayesi, öz geçmiş, sonuç ve epikriz notu) tek bir ekranda ayrıntılı olarak
takip edilebiliyor. Acilde ya da yoğun bakımdaki bilincini kaybetmiş bir
hastanın diyabet hastası olması ya da ilaç alerjisi bulunması gibi durumunda
uyarıcı işlemler yapıyor.
Hastaların yaşam bulguları, akıllı grafiksel eğrilerle
gösteriliyor.
Hastaların yaşam bulguları hemşireler tarafından MCA üzerindeki yazılımla
kayıt edilebiliyor. Sanal tuş takımı kullanarak ya da slider aracılığı ile
hızla veri girişi yapılarak bulguların (ateş, solunum, nabız, tansiyon)
anında kaydedilmesi, sorgulanması ve grafiksel olarak raporlamaları
mümkün oluyor. Kritik seviyedeki grafik hareketleri, eğrileri görsel
olarak algılanabiliyor.
Medikal Dikte ya da Medikal Ses Kayıt Sistemleriyle entegre
çalışıyor.
Hekimler, hastalara ilişkin teşhis ve tedavilerini ayrıca bir dosyaya ya
da bilgisayara yazma gereği duymadan sözel olarak bilgileri
aktarabiliyorlar. Çözüm Medikal Dikte ya da Çözüm Medikal Ses Kayıt
Sistemi sayesinde metine dönüştürülen hasta bilgileri, veri tabanına
otomatik olarak işleniyor.
Çözüm Konuşma Tanıma Sistemi ile entegre çalışan mobil platformlar
aracılığıyla sistem, sesli olarak verilen bulguların, teşhisin vb. veri tabanına
kaydedilmesini sağlıyor.
Böylelikle rapor yazım sırasında oluşabilecek bilgi kaybı ya da
yanlışlıklar önlendiği gibi, raporun konuşma sırasında tamamlanması
(elektronik ortama çevrilerek kayıt edilmesi) mümkün
oluyor.
Sağlıklı veri oluşturma ve karar verme süreci
sağlıyor.
Klinik karar destek sistemlerine, hekim, hemşire ve diğer sağlık
çalışanlarına tanı öncesinde, tanı ve bakım süreçlerinde yardımcı oluyor.
Karar vericilerin hasta başından elektronik hasta kayıtlarına ulaşarak karar
desteği bulmalarını, konum ve zamandan bağımsız (bulunduğu yerden veri
girerek) iyileştirilmiş, etkili bilgiye dayanan karar süreci yürütmelerini
sağlıyor.
Mobil teknolojilerin desteği ile bilgiye erişim, yorumlama, medikal
hata yapma olasılığı ve karar verme süreçleri azalırken, hizmet sunum
süreleri, hizmet kalitesi ve hasta güvenliği artıyor.
Ergonomik tasarım kolay kullanım özelliği
sunuyor.
Hastanelerde kullanımını kolaylaştırmak amacıyla ergonomik olarak
tasarımlandırılıyor. Üzerinde bütünleşik taşıma kulpu ve arkasında ergonomik
taşıma kayışı bulunan cihaz, hafifliği ile (
Hastane ortamındaki kullanım koşulları göz önünde bulundurularak
Dezenfekte edilebiliyor.
Dezenfekte işlemi yapabilmek, toza ve suya karşı dayanıklılık sağlamak
için fansız üretilen MCA da sadece docking bağlantısı ve DC girişi bulunuyor.
Ayrıca içinde ısı yayıcı tabaka bulunuyor. Bu tabaka kasa ve magnezyum kaplama
arasında hava tabakası oluşturarak, homojen bir derece
sağlıyor.
Sağlık organizasyonlarının kullandığı kimyasallar ve dezenfektanlara
karşı dayanıklılık sağlamak için özel bir polikarbon kasa
kullanılıyor.
Üzerinde fan bulunmaması başta yoğun bakım ve ameliyathane olmak
üzere hastane ortamındaki güvenlik ve hijyen gereksinimi sağlıyor.
Ayrıca, dezenfekte etmek için silinmeye ve kolay temizlenmeye uygun
tasarıma ve dayanıklılığa sahip bulunuyor.
Hastane enfeksiyonlarını engellemek için düz yüzeyli dizayn edilen
cihaz, portları koruyucu kapaklarla kapatılmış, su geçirmez, silinebilir,
yıkanabilir, kolaylıkla temizlenebilir bir yapıda bulunuyor.
Ayarlanabilir zorunlu temizleme hatırlatıcısı
bulunuyor.
Üzerinde ayarlanabilir zorunlu temizleme hatırlatıcısı ve silinme
raporlamasının kullanıcı bazında takibinin yapılacağı uygulama yazılımı yüklü
bulunuyor.
Cihazın kullanılacağı ortama ve steril koşullarına göre silme
hatırlatıcısı ayarlanabiliyor. Belirlenen orandan daha fazla kirlilik
oranına ulaşan cihazın temizlenmeden kullanılmasına izin verilmiyor.
Temizleme Hatırlatıcısı, sisteme giriş yaparken, pil değiştirirken, belli
periyotlarda vb. ayarlanabiliyor. (Silinirken ekranda silinmeyen bölümü
gösteriyor. İşlemi hangi kullanıcının yaptığını
kaydedilebiliyor.)
|