Sağlık ve Bilişimde Objektif Haber

  English

Sisoft Elektronik Belge Yönetim Sistemi


            15 Aralık 2010 tarihinde Türk Standartları Enstitüsü (TSE) yetkilerinin yazılım ve kurumsal yapı üzerinde yaptıkları ayrıntılı incelemeler sonucunda Sisoebys (Sisoft Elektronik Belge Yönetim Sistemi) TSE 13298 ile belgelendirildi. Sisoft Ar-Ge birimince tasarımlanarak üretilen Sisoebys yazılımını tüm kurum ve kuruluşlarının hizmetine sundu.       

            Sisoebys ile tüm kurum ve kuruluşlar; konu ile ilgili herkesin, her zaman ve her yerden ulaşabileceği şeffaf, sade ve verimli bir yapıya kavuşuyor. Sisoebys’yi kullanan kurum ve kuruluşlar e-Kurum haline geliyor. E-Kurum, faaliyetleri sonucu elektronik dokümanların belge vasfının korunması, onların üretim aşamasında ve hatta üretim öncesinde elektronik bilgi sistemleri tasarımı aşamasında ele alınmalarını gerekli kılıyor. e-Kurum yapısı çerçevesinde tüm kurum ve kuruluşlardaki kullanıcıların belge yönetiminin ve ihtiyaçlarının tamamını karşılıyor.  


            Çeşitli formatlara sahip elektronik dokümanların (MS Office, e-posta, faks, fotoğraf, ses ve video) yetkili erişim ile arşivlenmesini ve yönetilmesini sağlıyor. Milyonlarca farklı türden dokümana ulaşmak, dokümanın aynı anda çok sayıdaki kullanıcıya dağıtmak birkaç saniye içinde mümkün oluyor.

İndekslenmiş bilgilere erişim hızlı yapılıyor. İndeks kriterleri ve anahtar sözcükler yardımıyla milyonlarca doküman ve klasör arasından aranan belge ve bilgiye anında ulaşılıyor. Kullanıcılar tam metin halindeki dokümanlara kayıpsız ulaşıp, detaylı arama yapabiliyor.  

Sisoebys ile milyonlarca dokümanın üretildiği, işlendiği ve saklandığı ortamlardaki, kayıplar, karışıklıklar, istenilen bilgiye zamanında ulaşılamama, arşivin fiziksel sıkıntıları ve dolaşım sorunları, doküman arama gibi maliyete yol açan kayıplar önleniyor.

Olumsuz fiziksel koşullarda saklanan kâğıt belgelerin bulunduğu depo, arşiv, raf vb fiziksel ortamların yerini elektronik ortamlar, disk ve teyp depolama gibi medya alıyor.

            Tüm kurum ve kuruluşlarındaki doküman ve formlar, süreçler içinde, tanımlanmış olan iş akışlarına göre, kurum ve kuruluş içerisinde onay adımlarından geçerek dolaşabiliyor. Tanımlı belge akışına göre, sisteme giren dokümanın yaşam döngüsü içinde nerelerden geçeceği ve neler yapılması gerektiği kurgulanarak her aşaması takip edilebiliyor. Sisoebys, arşiv ile kullanıcı arasındaki güvenlik katmanını oluşturuyor. Yapılan tüm işlemler yetki dâhilinde ve kayıt altına alınarak gerçekleştiriliyor.       

            Sisoebys, HBYS'nin (Hastane Bilgi Yönetim Sistemi) bir parçası olarak ya da diğer yazılımlarla (HBYS, CRM, ERP vb) entegre çalışan bağımsız bir paket uygulama olarak kullanılabiliyor.

 

(29.12.2010)