Hastane Bilgi Yönetim Sistemimiz “Tüm İş Süreçlerini ve Bu İş Süreçlerinin Orkestrasyonunu Sağlayarak Tümleşik (Entegre) Uygulamalar İçin Sağlıklı Platformlar Yaratmayı Amaçlıyor,Tüm Sistemle Haberleşen Modüler Yapıda Bir Çözüm Ailesi Sunuyoruz. ”
Sağlık sektöründe hizmet sunan kurum/kuruluşların ilk yatırım giderlerini düşüren “Client Server” mimarisindeki modüler yapımız, kullanılan işletim sisteminin desteklediği tüm ağ topolojilerinde çalışarak tek bir sistem olarak davranabilme özelliğini sağlayacak yapıda oluşturulmuştur. Enformasyonun kurum içerisinde ve kurumlar arasında paylaşılmasını (Communication) en yüksek seviyede gerçekleştirme olanağını sunacak özelliktedir. Hastanelerin farklı uçlardan oluşan kullanıcı kitlesini oluşturması, (Yöneticiler, hekimler, hemşireler, memurlar, diğer görevliler vb.) yazılımımızın her türlü son kullanıcının yapacağı işe yatkın ve kullanıcısının tüm beklentilerini karşılayacak esnekliğe sahip (Türkçe ara yüzlü, kolay kullanım, parametrik yapı) olmasını kaçınılmaz duruma getirmiştir. Yazılım esnekliği yanında yazılımın üzerinde çalıştığı tüm sistem boyunca işlevleri birleştiren VTYS (Veri Tabanı Yönetim Sistemi), gelişmiş işletim sistemlerine ve donanımların yapılarına tam uyumlu olarak inşa edilmiştir. Yazılım ve veri güvenliği ORACLE ve IBM DB2 VTYS ile tam olarak güvence altına alınmıştır. Farklı seviyelerde ve isteğe bağlı olarak çok seçenekli güvenlik uygulamaları Çözüm yazılımları içinde de sağlanmaktadır; Kullanıcı erişimleri ve sisteme girişleri, kullanıcıların kendi bilgisayarları dışındaki bilgisayarlardan sisteme girişlerinin engellenmesi, belirli saatlerde çalışma izni, giriş yetkisinin iptali, belirli tablolarla çalışma, tabloların sadece yetkilendirilmiş alanlarını görebilme, güvenlik seviyesi ile uyumlu kayıtlara ulaşabilme gibi yetkilerle kontrol edilmektedir. Makine Modül, Tablo, Alan ve Mönü, zaman, sayısal imza olmak üzere basamaklı güvenlik seviyesi sayesinde her kullanıcı, “Sistem Yetkilisi” tarafından kendisine verilen yetkiler dahilindeki işlemleri gerçekleştirmektedir.
Muhasebe yazılımımız; Yevmiye, Muavin, Kebir, Kasa Defteri, Mizan, Bilanço, Gelir ve Satışların Mali tablosu, Bütçe İşlemleri, Bütçe ile Hesap Planının tam entegrasyonunun sağlandığı ayrıca hesap planı dışında yardımcı hesap kullanabilme olanağıyla kurumlara parasal alanda da Data Administration (veri yönetimi) hizmetini kesintisiz sunmaktadır. Ekonomik daralmanın hızlandığı, kaynakların giderek azaldığı giderlerin hızla yükseldiği bir dönemde hastane yöneticileri şiddetli bir biçimde etkin kaynak kullanımının ve güvenilir “Mali Yönetim Sistemi”nin gerekliliğini hissetmektedirler. Günümüzde Hastanelerin gelir/gider dengesinin sağlanarak sağlam bir yapı içerisinde büyüme perspektifi, kontrollü “Mali Bilgi Yönetim Sisteminin” değerini daha da öne çıkarıyor. Hastane işletmesi hakkında parasal yönden bilgi sağlamak üzere veri toplayarak, bunları birleştirip, analiz ederek ve raporlar hazırlayarak yöneticilerin (Başhekim, Hastane Müdürü, Yönetim Kurulu, Sayman) mali konularda bilgilendirilmesini sağlamak amacı ile Muhasebe yazılımımız kullanılmaktadır. “Hastane Mali Yönetim Sistemi”nde de ilkeleri oluşturan Muhasebe yazılımımız, hastane kaynaklarından en iyi şekilde yararlanma, istemi karşılama, bütçe düzenleme, orta ve uzun dönem planlama konularında hastane çalışanlarına destek yöneticilerine de yol göstermektedir. Hasta takip, personel tahakkuk gibi modüllerdeki finansal işlemleri faturalaştırarak muhasebeleştirir. Sistemin “Data Communication” (veri iletişimi) işlevini eksiksiz olarak yerine getirmesini sağlamak amacıyla işlemlerin tıbbi cihazlarla entegrasyonunu cihaz otomasyonu ile bilgi işlem fonksiyonlarının eş güdümlü yürütüldüğü (LBYS) “Laboratuar Bilgi Yönetim Sistemi” sağlamaktayız. LBYS ile laboratuarda test yapan aygıtları bilgisayara bağlayarak bulguların sonuçlarının alınması ve hasta dosyasına işlenmesi sağlanıyor. Sistemlerini Tam Otomasyona dahil eden hastanelerde ise, yapılan tetkiklerin faturaya dahil edilmesi, tümleşik yapıyla Hasta Takip yazılımımızdan otomatik olarak hastanın ücret tabelasına yansıtılarak istemler ve faturalandırma da yine otomatik olarak yapılabiliyor. Bu yüksek hacimli ve çok sayıda laboratuar birimi bulunan hastanelerde, işlem yoğunluğunu, iş gücü/zaman kayıplarını ve hata oranını minimum düzeye indirgeyerek iş gücü verimliliği sağlıyor. Sistemleri Tam Otomasyona dahil eden hastanelerde ise, yapılan tetkiklerin faturaya dahil edilmesi, tümleşik bir yapıyla Hasta Takip yazılımımızdan otomatik olarak hastanın ücret tabelasına yansıtılarak istemler ve faturalandırma da yine otomatik olarak yapılabiliyor. Bu yüksek hacimli ve çok sayıda labaratuar birimi bulunan hastanelerde, işlem yoğunluğunu, iş gücü/ zaman kayıplarını ve hata oranını minimum düzeye indirgeyerek iş gücü verimliliği sağlıyor. LBYS'de İşleyiş olarak önce; hastanın istemleri otomasyon sisteminden bilgisayara işleniyor. (Hekimlerin kullandığı bilgisayarlar var ise, istemleri ya kendi bilgisayarından yapıyorlar ya da servis hemşireleri yatan hastalar için istemleri kayıt ediyorlar.) İstemler doğrudan laboratuar aygıtlarına bir kaç tuş yardımıyla gönderiliyor. Eş zamanlı olarak da hastanın istem yapılan tetkikleri laboratuarda görüntüleniyor. Testlerin sonuçları programa bağlantısı yapılmış aygıtlardan gelmek koşulu ile ya da elle çalışılan test sonuçları bilgisayara işlendikten sonra faturalandırmayı yazılım kendi sistemi içinde gerçekleştiriyor. Laboratuarda istem, Tetkik ve Faturalandırma işlemleri tek bir aşamada gerçekleştiriliyor. Test istemleri/işlemleri, tamamlanan test sonuçlarının kaydedilmesi, ilgili birimlere hemen iletilmesi gereken test raporlarının düzenli iletilmesi kan test raporlarının düzenlenmesi, istatistik bilgileri çıkarma, laboratuarın yönetim kademesince denetimi ve kalite kontrolü için gerekli kayıtları tutma işlevini Hastane Bilgi Yönetim Sistemiyle tümleşik olarak kusursuzca yerine getiriyoruz. Bilindiği üzere Hastane Bilgi Sistemlerinden beklenen sadece günlük işlemleri kaydetmek ve izlemekle sınırlı değildir. Aynı zamanda yönetime, denetim ve planlama işlevlerinde de yardımcı olmasıdır. Çözüm Bilgisayar, bilimsel yazılım ürünlerini tüm sağlık sektörü birimlerine sunmayı amaçlayarak, sektörün idari kollarına çözüm üretmek için de tümleşik Bilgi Teknolojileri çözümleri/Hizmetleri geliştirmektedir. Devlet, SSK veya Üniversite Hastanelerine, Polikliniklere, HBYS (Hasta BilgiYönetim Sistemi, İl Sağlık Müdürdürlüklerine ve Döner Sermaye Saymanlıklarına (DBYS) Döner Sermaye Bilgi Yönetim Sistemi ile nitelikli, somut çözümler sunuyoruz. Bir Numaralı Döner Sermaye Saymanlıkları için geliştirilen (DSB-YS1) Döner Sermaye Bilgi Yönetim Sistemi yazılımları ile, sağlık ocaklarından gönderilen tüm evrakların girişi yapılmakta ve ilgili kurumlara fatura edilmektedir.
Tam otomasyonu oluşturan modüllerimizdeki tüm raporlar “Kullanıcı Tanımlı” olarak tasarlanmıştır. Kullanıcılar hazır rapor şablonlarından yararlanarak ya da kurum yapısı ve gereksinimine göre değiştirerek yeni rapor tasarımları yapabilme özelliklerine sahiptirler. Kullanıcı tanımlı eksende devinen yazılımlarımız, ürün ve hizmetlerin müşterinin spesifik gereksinmelerine göre ve istediği özelliklere uygun olarak Customization (kişileştirme) özellikleri sayesinde seçkin bir ayrıcalık sunmaktadır. Bir Hastanenin en önemli kaynağı olan personelin İş gücü planlaması ve verimlilik analizi konularında da yararlanmak üzere “Personel Bilgi Yönetim Sistemi”ne mutlaka gereksinmesi vardır. Personel Yazılımımızla Kamu ve özel kuruluşlar için hazırlanmış Memur, Sözleşmeli/Sendikalı İşçi, Öğrenci Ücret Bordroları’nın tahakkuk işlemlerinin yapılmasını, Personel Özlük Bilgileri’nin tutularak raporların alınmasını, SSK ve Döner Sermayeli Kamu kurumları’nın yapmış oldukları ek ücret bordrolarınında hazırlanmasını sağlayan etkin çözümler sunuyoruz. Hastane Polikliniklerinde ise, (hasta sayısının yüksek olduğu ünitelerde) ön kayıt ve randevu sistemi önemli ve gerekli bir unsur haline gelmiştir. Telefonla Randevu Sistemi’miz, Sağlık sektöründe öncelikli olarak randevulu iş potansiyeline sahip SSK hastaneleri için tasarlanmış, Devlet/özel kurumlara bağlı hastane, Dispanser, Poliklinikler ve Sağlık İstasyonlarının gereksinimlerine göre geliştirilmiş, kullanıcıların seçimine bağlı özellikler içeren elektronik randevu sistemini sunmaktadır. Geniş kullanım alanı ve talebi olan sistemimiz kurumların işleyiş düzeneği üzerine olumlu yönde etki ederek, sağlık hizmetlerinin daha hızlı ve verimli çalışmasını sağlamıştır. Bu nedenle sistemin kullanıcısı olan kurum sürekli tercih edilerek, kurumlar arası hizmet rekabetinde belirleyici unsurlardan birisi olmuştur. İnternetin gücünden de yararlanarak seçkin bir vizyon yarataran yazılımlarımız, interneti güçlü bir iş amacı ve aracı olarak kullanarak program güncellemeleri sayesinde güncelliğini sağlamaktadır. Kurumsal çözümler üreten çağdaş yazılımlarımız, kurumların formel, yapısal,işlevsel ve fiziksel farklılıkları göz önünde bulundurularak genel amaçlı üretilmiş olup uyarlama aşamasında ve sonrası kullanım sürecinde program istekleriyle güncelleştirilerek (yazılım uzmanlarımız program değişiklik isteklerini www.cozumbil.com.tr adresi aracılığıyla anında algılayarak istekleri gerçekleştirip, yine FTP adresimize göndererek ve satış sonrası teknik destek hizmetlerini de sürdürmektedir.) kurumların işleyiş ve değişen gereksinimlerine göre özelleştirilerek parametrik (esnek ve kolay kullanılabilir) olması sağlanmıştır. Web tabanlı önkayıt ve randevu hizmeti sunan İnternetten Randevu Sistemi’miz, Türkiye'de sağlık sektöründe bir ilk olarak, hastanın hastaneye gelmeden önce İnternet erişiminin olduğu her yerden, Dosya, Sicil veya Mernis Numaralarıyla istenilen, GÜN ve SAAT için randevu alınabilme kolaylığını sağlayan, yüksek maliyetli alt yapı çalışması gerektirmeyen, İnternet kullanımının yaygınlaştığı ve büyük sanayinin hakim olduğu kentlerde yaşam kalitesini yükselten çağdaş çözümleri sunan elektronik sistemdir. Telefonla Randevu Sistemi’miz, randevulu çalışan kurumlarda, hastaların/hasta yakınlarının sabahın erken saatlerinde hastanelere gitmesini önleyerek, telefon aracılığı ile randevu almalarını sağlamıştır. Ancak Kurumların günlük muayene sayısının ortalama üç bin ve randevu için gerekli telefon süresinin üçdört dk. olduğu göz önünde bulundurularak ve telefon ücretlerinden tasarruf edilmesi düşünülerek, çok daha ucuz ve çağdaş olan internet kullanımının artırılması amaçlanmıştır. İnternetten Randevu Sistemi ile, bilgi teknolojilerinin sağlık sektörüne sunduğu yenilikler ve kolaylıklar, sağlık sistemi standartlarının yükselmesinde önemli rol almış, uluslararası sağlık normlarına yaklaşmak önünde atılmış olan önemli adımları oluşturmuştur. İnternetten Randevu Sistemi, her başvuruda kabul gün ve saatini bildirecek biçimde düzenlenmiştir. Ayrıca analiz yoluyla da kliniklerde hasta tiplerine, haftanın günlerine ve günün saatlerine göre "Boş geçen zaman" oranları hesaplanabilmektedir. Bu önemli bilgi, hastane yöneticilerine görev dağıtımının programlanmasında yardımcı olmaktadır. Kabul edilecek hastaların randevularının önceden otomatik olarak verilmesi, kliniklerin hasta kayıtlarının tutulmasında da kullanılmaktadır. Sistem aynı zamanda bir hasta dosya indeksini de içerir. Bu dosya; her hasta için düzenlenir ve hasta ile ilgili kişisel bilgiler bu dosya da yer alır ve istendiğinde bu dosyadaki veriler geri çağrılabilir özelliktedir.
Hastanede mevcut araç/gereç ve aygıtların bakım işlerinin programlanması ve bu konuda rapor hazırlanması amacı ile de yazılımımız değerli olanaklar sunuyor. Ayniyat yazılımımız, denetçi raporları, yedek parça envanter denetimi, bakım gideri gibi işlevleri de üstlenmektedir. Ayrıca Hastane yöneticileri malzeme tesis yönetim sistemini içeren işgücü dağıtımı, görevlilerin ve kaynak kullanımının denetimi gibi konularda da yararlanabilmektedir. Her tür demirbaş ve sarf malzemesinin tüketimi yönetim tarafından sıkı bir şekilde denetlenebildiği takdirde hastanenin gelir gider dengesini optimum düzeyde tutmak daha kolay olacaktır. Hastane yönetiminde bilgisayar destekli malzeme yönetim bilgi sisteminin tercih edilmesinin en önemli nedenlerinden biri, hastaneye girişi yapılan ve kullanılan her tür materyalin yönetim kademesi tarafından izlenip ve kontrolünün yapılabilmesini sağlamaktır. Kamu hukukuna dahil olan, kamunun denetimi altında bulunan veya kamu kaynağı kullanan kurum ve kuruluşların yapacakları ihalelerde uygulanacak kurallarda yapılan değişikliklerle yeni bir biçime bürünen “Kamu İhale Kanunu”na “tam uyumlu” hale getirilen İhale ve Satınalma yazılımımızda; İhale şekillerine, alımı yapılacak mal ve hizmete ve uygulanan maddeye göre istenilen formlar ve içerikleri değiştirilmekte, hazırlanması gereken rapor otomatik olarak belirlenmektedir. Firmamızın geliştirdiği diğer yazılımlarda da olduğu gibi, kullanıcı gereksinmeleri ön planda tutulmuş, sık kullanılan firma ve stok kartları ile ihale formlarına aynı ekrandan ulaşılması ile benzeri birçok özellik sağlanarak esnek ve kullanışlı bir yapı sunulmuştur. |