Sağlık ve Bilişimde Objektif Haber

  English

Acil Serviste Mobil Sağlık Uygulaması

           Her zaman ve her yerden bilgiye erişim sağlık kuruluşlarımızın her ünitesinde önem kazanmaya başladı. Yatan hasta bilgilerine mobil yazılımlar ve cihazlar aracılığıyla ulaşımın ötesinde artık anında müdahalenin, bilgiye anlık ulaşımın daha da önem kazandığı acil servislerde de iPadler ile bilgiye anlık olarak ulaşılabiliyor. Sisomobile Uygulaması Tokat Devlet Hastanesi'nin Acil Servisinde dört  aydır başarı ile kullanılıyor.


              Konu ile ilgili olarak bilgi veren Hastane Müdürü Koray Güngör, "Acil servis ve müşahade odalarında iPad üzerinde çalışan Mobil HBYS'yi 20 kullanıcımızla aktif olarak kullanmaktayız. Mobil cihazlarımızı ve yazılımımızı hekimlerimizin yanı sıra yardımcı sağlık personelimiz de kullanıyor. Ayrıca ameliyathane ünitemizde hekimlerimiz yine İPadleri kullanarak hasta bilgilerine mobil olarak ulaşabiliyor. Mobil sistemde hasta bilgilerini hastanın yanında görebiliyor kayıtları yine hastanın yanında yapabiliyoruz. Bu sayede sağlık personeli yaptığı işlem için başka bir masaya kayıt amacıyla gitmek zorunda kalmıyor . Eski uygulamalarda hasta yatağında hasta dosyası asılı olurdu (kartlar) mobil sistem bunu modernize etti.  Sisomobile Uygulaması sayesinde, hasta karıştırma, bir hasta için farklı bilgi kullanma, yanlışlık yapma gibi hataların tamamen önüne geçildiğini düşünüyoruz" dedi.

            Yapılan işlemelerin hasta yanından yapılabilmesi tüm işlemlerin eksiksiz olarak kaydedilmesi konusunda önemli bir avantaj olduğunu belirten Güngör, Mobil sistemin HBYS ile (Hastane Bilgi Yönetim Sistemi) entegre bir şekilde çalıştığını, mobil platformlarda yapılan tüm işlemlere HBYS'den ulaşabildiğini söyledi.

 

            İlaç, hizmet girişi, epikriz yazma, konsültasyon istemi, hastanın yaşam bulgularını kontrol etme gibi başlıca teşhis ve tedaviye yönelik işlemleri gerçekleştirdiklerini anlatan Güngör, Acil Servisin elektronik hasta kaydı ve kontrol ihtiyaçlarını bu sistem sayesinde hızlı ve güvenli olarak gerçekleştirdiklerini söyledi.

 

            Mobil uygulama sayesinde zamanı doğru ve verimli kullandıklarını söyleyen Koray Güngör uygulamanın, zamanın en kritik olduğu serviste anlık ve doğru olarak ulaşılmasının çok önemli olduğunu söyledi.

(14.07.2011)