WEB Tabanlı EBYS
Basılı dokümanların bildiğimiz geleneksel yöntemlerle saklanması oldukça
maliyetlidir. Zaten kağıt üzerinde gerçekleştirilen işlemlerin kendisi bir
maliyet unsurudur. Dosya dolaplarında saklanan belge ve bilgilere kurum
çalışanlarının ulaşmak için harcadığı zaman, ulaşılabilen dokümanların doğru
biçimde yerleştirilmemesi, kaybedilmesi, basılı evrak dolaşımın hantallığı,
saklama koşullarının elverişsizliği, arşivin fiziksel olarak oluşturduğu alanın
maliyetleri kurumlar için önemli kayıplardır.
Kurumlardaki belge ve bilgiler Sisoebys ve OCR/ICR (metin tanıma)
desteği ile kayıpsız bir şekilde elektronik ortama kaydedilir. Güvenlik
standartlarını destekleyen yüksek güvenlikli belge saklama mimarisi ile dış ve
iç güvenlik tehditlerine karşı üstün bir alt yapısal güvenlik sağlar.
Sisoebys, belge ve bilgilerin güvenle dağıtılmasını, yedeklenmesini,
saklanmasını ve yönetimini kolaylaştırır. Sistemdeki gelişmiş ve detaylı
belge arama seçenekleri ile aranan belgelere kolaylıkla ulaşılır. Dosya tasnif
ve saklama planlarının gereklerine kusursuz uyum sağlar.
Sistemde düzenlenen elektronik raporlar, otomatik
hatırlatıcılar, anlık ve detaylı sorgulanabilir yapılar sayesinde belge
yönetiminde büyük kolaylıklar elde edilir. Kırtasiye, haberleşme, insan
kaynağı giderleri, zaman ve iş gücü kayıpları en az seviyeye indirgenerek
hizmet kalitesi, müşteri memnuniyeti, kurumun verimliliği ve süreç yönetimi
artar.
Kolay tasarımlanabilir dinamik iş akışları ve dağıtım planları
kurumların ihtiyaçları doğrultusunda oluşturulabilir. Kurumlar, çok hızlı bir
şekilde özgün süreçlerini çizerek sisteme aktarıp, iş modellerini sisteme
tanımlayabilirler. Farklı işleyiş şekillerine sahip kurumsal yapılar
doğrultusunda özelleştirilerek belge türlerine göre birden fazla dinamik iş
akışları tanımlanabilir.
Dinamik iş akışları ve dağıtım planları sayesinde belgeler, kurumsal
süreçler içinde hızla işlenir. Tanımlanmış onay adımlarından aşama aşama
geçerek belirlenmiş rotayı dolaşır. Yine tanımlanmış belge akışına göre,
sisteme giren belgenin yaşam döngüsü içinde, nerelerden geçeceği ve neler
yapılması gerektiği kurgulanarak her aşaması izlenir. Dağıtım yapılmak
istenen ilgili birimlere otomatik olarak sevk edilir. Bilgi ve dokümana kısa
sürede ulaşabilmek, bunları kolayca ve güvenli olarak saklayabilmek ve aynı
doküman veya bilgiye birden fazla tarafın işlem yapabilmesi hem maliyetleri
düşürür hem de kurumların en değerli varlığı olan bilginin etkin bir şekilde
korunmasını, yönetilmesini sağlar.
Sisoebys, tarafından anlamlı hale getirilen bilgiler bütünleşik
sistemlere kolayca teslim edilir. Sözgelimi bütünleşik sistem hastane bilgi
yönetim sistemi ya da finans bilgi sistemi ise, hastanın sağlık bilgileri ya da
finans bilgileri, kurum ile yazışmaları, belgeleri ile birlikte veri tabanında
saklanır.
Sisoebys’nin elektronik belgeleri sektör bağımsız olarak kullanıldığı
gibi kurumların kendi iş akış süreçlerine göre
tasarımlanabilir.
Kullanıcı profillerine göre basitleştirilebilen arayüzler sayesinde
özelleştirilebilir esnek bir işleyiş elde edilir. İş akış diyagramı
doğrultusundaki belge tasarım şablonları kullanıcının isteğine göre
hazırlanır. Kurum ihtiyaçları ya da işleyişleri doğrultusunda kullanıcı
tanımlı olarak üretilir.
Bilginin bir anda ve birden fazla kişi ile paylaşımı daha ekonomik bakım,
güvenlik ve yönetim maliyetleri oluşturur. Bilginin kişi tekelinden çıkarılıp
kurumsal belleğe kazandırılması büyük önem taşır. Bilginin hızlı ve doğru
paylaşımı kurum ve kuruluşların evrak ve işlem reflekslerini güçlendirerek,
kolay yönetilebilir bir işleyiş, e-kurum yapısı oluşturur.
e-kurumlaşan yapılar elektronik dokümanlara belge vasfını kazandırır.
Dokümanları belge niteliğine dönüşen bilgi yönetim sistemleri diğer ilkel
doküman yönetim sistemlerinden ayrılır. Sisteme entegre olan e-imza (ETSI
PAdES-LTV ve TUBİTAK-KSM uyumlu Belge E-İmza işlemleri) zaman damgası gibi
yetenekler sayesinde yasal geçerlilik taşıyan elektronik kayıtlar tamamlanmış
olur. Hem elektronik hem de ıslak imzalı belgelerin yönetiminin tek sistem
üzerinden yapılması değerli bir özellik taşır.
Sisoebys’de doküman ve belge yönetimi tümleşik bir şekilde gerçekleşir.
Sisoebys, TS 13298 Elektronik Belge Yönetimi Standardına, resmi
yazışmalara, mevzuatlara, ISO Kalite standartlarına ve Evrak Dolaşım
Yönergelerine tam uyumludur.
Sisoebys, J2EE ile geliştirilmiş servis odaklı web mimariye sahip
olması nedeniyle kolay kullanım, kurulum ve entegrasyon sağlanır. Web
tabanlı Sisoebys, kullanıcılara ölçeklenebilir ve esnek bir yapı, işletim
sistemi tercihlerine göre çalışma olanakları sağlar. Windows, Linux, Unix,
Mac, Solaris işletim sistemlerinde sorunsuz çalışabilmesi işletim sistemi
maliyetini ortadan kaldırır. Web tabanlı yapı olması nedeniyle aynı kolaylık
kullanıcıların tercihleri olan tarayıcı seçimi için de geçerlidir. Firefox,
Chrome, Safari, Opera, İnternet Explorer tarayıcılarında sorunsuz
çalışır. Bu unsur web tabanlı yazılımlarda dikkat edilmesi gereken önemli
noktalardan biridir. İşletim sistemi ve tarayıcı bağımsızlığı kullanıcıyı gerçek
anlamda özgürleştirir.
Web tabanlı sisoebys ile yerinde eğitime ihtiyaç duymadan kurulum
yapılır. İnternet bağlantısı aracılığıyla gerçek zamanlı güncelleme
işlemleri gerçekleştirilir. Dokümanlardaki revizyon işlemleri hızlı
bir şekilde gerçekleştirilerek dış uygulamalara bağımlılık en aza indirilir.
Popüler ofis araçları ile entegrasyon gerçekleştirilerek bütünleşik çalışma
yapılabilir.
Web tabanlı Sisoebys’yi değerli kılan diğer bir özellik de
mobilitedir. Elektronik ortamda mobil cihazların desteği ile istenen zaman
ve konumda bilgiye ulaşılır. Donanım tarafında hızla gelişen mobil tarayıcılar,
dahili belge düzenleyiciler kolay belge kaydını sağlarken, internet
bağlantısının olduğu her yerde ve istenen zamanda akıllı mobil telefonlar,
tablet bilgisayarlar ile bilgiye anında erişim
gerçekleşir.
2008/16 tarihli Resmi gazetede yayımlanan Başbakanlık
Genelgesi "Kamu adına görev yapan kurum ve kuruluşların faaliyetleri sonucu
oluşan belgelerin kayıt altına alınması ve bu belgelerin istenildiği anda
erişilebilir şekilde yönetilmesi, kurumsal faaliyetlerin ayrılmaz bir parçası ve
bir kamu görevidir. Herkesin, her zaman, her yerden kolaylıkla ulaşabileceği
şeffaf, verimli ve sade bir kurum yapısı günümüzde modern ve demokratik
kurumların temel hedefi haline gelmiştir. Elektronik ortamda sunulan hizmetlerin
ve e-kurum yapısının temelini elektronik bilgi sistemleri
oluşturmaktadır" |